Banner image

V 5 korakih do uspešnega poslovanja v času krize

Leto 2020 res ni bilo najbolj rožnato. Vsi smo imeli visoke upe za leto 2021, da se bo nekako vseeno vse skupaj postavilo nazaj na ustaljene tirnice in bomo spet lahko zadihali s polnimi pljuči, pa vse kaže, da se bomo za to lahko spet “obrisali pod nosom”. Posledica vseh ukrepov v letu 2020, ki so naše zdravstvo ohranjali nad vodo, je začetek globoke gospodarske krize, ki je že v letu prizadela veliko podjetij, ta trend pa se v letu 2021 še krepi. Tudi ta kriza bo med podjetji žal naredila selekcijo. Prilagodljivi in iznajdljivi bodo obstali, ostali bodo množično zapirali vrata.

 

Posvetujte se z osebo, ki vam vodi oglaševanje. Dogovorite se za sestanek, preglejte vložke in rezultate ter skupaj preverite, kako bi lahko strategijo še izboljšali, da bi s pomočjo oglaševanja prodali še več.

 

Kaj pa če vam povemo, da lahko svoje podjetje ne samo obdržite nad vodo, ampak tudi poskrbite za to, da bo leto 2021 še uspešnejše? Ne, vsak prekaljen poslovni maček vam bo povedal, da čakanje na boljše čase definitivno ne prinaša rezultatov. Predvsem zato, ker taki boljši časi, kot jih pričakujemo, ne obstajajo. Za poslovni uspeh ni nikoli “boljših” pa tudi ne “dovolj dobrih” časov. Zato je “najboljši čas” za ukrepanje sedaj.

In kako točno? Naše podjetje je ves čas v stiku s svojimi strankami, med katerimi je večina dolgoletnih, ki imajo za seboj že kar nekaj poslovne poti, zato smo jih malo povprašali, kako so se oni na svoji poti spopadali z raznoraznimi krizami in težkimi časi in jih združeno z  našimi nasveti strnili v naslednjih nekaj točk:

 

1. Oglaševanje umre zadnje

Ko podjetje ne dobiva več povpraševanj, ni več kupcev in začne promet upadati, začne zmanjkovati tudi sredstev. Takrat začne vsako podjetje racionalizirati stroške in razmišljati, kako čim bolj zmanjšati odhodke, da ne presegajo prihodkov.

Večina, logično, ne želi odpuščati, saj so zaposleni tisti, ki peljejo podjetje naprej in skrbijo za dejansko izvedbo naročil, prav tako je nujno potreben inventar materialov za dejansko proizvodnjo izdelkov, ki prinašajo prihodek, zato največkrat želijo eliminirati naslednjega največjega porabnika proračuna: oglaševanje.

Seveda, če v oglaševanje mesečno investirate npr. 500 € in iz tega naslova ustvarite le 300 € prodaje, potem nekaj ni v redu (a to je že druga tema, o kateri se je dobro pogovoriti z osebo, ki vam oglaševanje vodi, saj je naloga vsakega oglaševalca, da poskrbi za višji ROI (torej rezultate, ki odtehtajo strošek oglaševanja)). Takšno oglaševanje ni smiselno in vas bo pahnilo samo še globlje v brezno. Če pa je oglaševanje vaš edini vir prihodkov in prodaje, potem z ukinitvijo oglaševanja umre tudi vaše podjetje, kar je točno tisto, česar nočete.

Naš nasvet? Posvetujte se z osebo, ki vam vodi oglaševanje. Dogovorite se za sestanek, preglejte vložke in rezultate ter skupaj preverite, kako bi lahko strategijo še izboljšali, da bi s pomočjo oglaševanja prodali še več.

 

Kako učinkovita je dejansko vaša spletna stran? Vam ustvarja konverzije (nakupe, povpraševanja, kontakte) ali je zgolj sama sebi namen?

Primer dobre prakse: v zadnjem letu smo uspešno vodili več oglaševalskih kampanj na več portalih, največ pa na Facebooku in Googlu. Pred začetkom sodelovanja se z vsako stranko pogovorimo in najdemo najboljše oglaševalske kanale glede na proračun, področje poslovanja (torej vrsto izdelka ali storitve), ciljno publiko in nekaj drugih faktorjev. Ko se je na nas obrnila stranka s področja terapevtskih pripomočkov smo glede na vrsto izdelka stavili na Facebook oglaševanje in odločitev se je izkazala za pravilno. Njena Facebook kampanja je v par mesecih zgenerirala več kot 1000 dodajanj v košarico, cena na konverzijo pa je povprečno zgolj 0,45 €! Podrobnejšo statistiko si lahko ogledate, če kliknete TUKAJ.

2. SEO napad

V današnjem času ogromno podjetij še vedno ne prepozna prednosti SEO optimizacije. Pomislite: ko iščete določeno storitev – kaj naredite? Najverjetneje vas je 90 % odgovorilo z “grem na Google”, logično. V Google vpišete, kaj iščete, Google vam prijazno predstavi zadetke in vi začnete s pregledovanjem. Do kje greste? Prvih 5 zadetkov? Morda cela prva stran? Zelo verjetno ne iščete naprej, saj je že prvih 10 podjetij povsem dovolj in odločate se med njimi.

Kaj če vam povemo, da vas lahko v razmeroma kratkem času spravimo med te zadetke? Še več, kar na eno od prvih mest med temi zadetki. To je to. To počnemo za različna podjetja v različnih panogah in v vseh panogah dosegamo zavidljive rezultate. Najbrž se vam poraja vprašanje, na katerega odgovarjamo vsaj 5x dnevno: “In kaj bom imel od tega”?

Predstavljajte si, da izdelujete pergole. Za to področje si oglejmo ključno besedo “lamelne pergole cena”. Gre za razmeroma specifično ključno besedo, kar pomeni, da jo v Google vpiše le nekdo, ki se zanima za nakup. Točno ta ključna beseda ima povprečno na mesec kar 170 iskanj, kar pomeni vsak mesec 170 potencialnih kupcev, ki se zanimajo za vaš produkt. SEO raziskave kažejo, da si pravi zadetek ogleda okoli 34 % vseh obiskovalcev, na 2. mesto le še 17 %, to število pa eksponentno pada vse do 10. mesta, kamor klikne povprečno le 2 % vseh obiskovalcev.

Nauk zgodbe: ciljajte le na prva mesta. Ne veste, kako? Tukaj najdete opisan celoten postopek, odgovarjamo pa tudi na najpogosteje zastavljena vprašanja.

Primer dobre prakse: interes za izvajanje SEO optimizacije je v zadnjem letu res zrasel, saj se vse več podjetij zaveda njene prednosti. Spodaj le eden od primerov, kako smo eni od strank v zadnjem letu pomagali do vrhunskih rezultatov. Z izbranimi 10 ključnimi besedami se je marca 2020 uvrščala na povprečno 23. mestu, kar ni katastrofalno, definitivno pa ne prinaša rezultatov. Že v nekaj mesecih je podjetje z glavnimi ključnimi besedami prišlo na prvo stran, pozicije pa vse od takrat stalno rastejo. Trenutno se s kar 10 od 12 ključnih besed uvršča na prvih 3 mestih!

3. Poskrbite za dobro predstavitev na spletu

Vaša spletna stran ali spletna trgovina sta vaš prvi stik z vašimi potencialnimi strankami. Ste prepričani, da s svojo spletno stranjo ustvarjate pravi vtis? Kakšne so barve? Je stran pregledna? Kako je razporejen meni? So vaši poslovni podatki zlahka dostopni? Imate v spletni trgovini možnost neposrednega takupa s takojšnjim plačilom? To je le nekaj izmed mnogih vprašanj, ki jih stranki zastavimo, ko se obrne na nas, da prodaja ne dosega zadovoljivih rezultatov.

Vaš spletni nastop je zelo podoben prvemu srečanju z osebo, saj si na podlagi tega vaša stranka ustvari svoj prvi vtis o vašem podjetju. A ne pozabite, da tega vtisa ne morete popraviti, saj gre tu za enosmerno komunikacijo. Edini feedback, ki ga v tem primeru dobite, je število nakupov oziroma povpraševanj. Prenova spletne strani je pomemben, a zanemarljiv strošek, če pomislite, koliko izgubljene prodaje lahko povzroči nefunkcionalna spletna stran oziroma spletna trgovina.

Primer dobre prakse: v začetku novembra smo za eno od naših strank v sklopu vavčerja za digitalni marketing izvedli celovito prenovo spletne strani. Še isti mesec je njihova prodaja začela eksponentno rasti, pozitiven trend pa se še nadaljuje – vse to brez kakršnegakoli vložka v dodatno oglaševanje! Ob prenovi spletne trgovine smo poskrbeli tudi za osnovno ON site optimizacijo in vsebinsko ureditev.

4. Optimizacija poslovanja

Prvi koraki so namenjeni povečanju prihodkov. Kaj pa odhodki? Pa s tem ne mislimo pisarniškega materiala, ampak predvsem digitalizacija poslovanja. Kako poteka organizacija vaše ekipe? Kako poteka razdelitev delovnih nalog? Preko katerih komunikaicjskih kanalov komunicirajo zaposleni? Koliko digitalnih delovnih mest vzdržujete? Uporabljate CRM sistem?

Podjetja z več zaposlenimi se pogosto soočajo s težavami pri organizaciji dela, kar vodi v neučinkovito porabljen čas, šume v komunikaciji, nekonsistentno delo in podobne za podjetje nevarne težave. Vse to se namreč odraža tudi v storitvi, ki jo prejme kupec.

Premislite, kako dobro organizirano je vaše podjetje in kako učinkovito manevrirate med zaposlenimi in njihovimi delovnimi nalogami. Nas nasvet: pripravite si krajšo digitalno strategijo za naslednja leta, pri tem pa se opirajte na naslednje točke:

  • Kakšne so moje ciljne stranke in kaj iščejo?
  • Kako učinkovito pridobivamo podatke o potencijalnih in obstoječih strankah ter na kakšen način jih obdelujemo?
  • Kakšno programsko opremo uporabljamo za spremljanej procesov, obdelavo podatkov in vodenje poslovanja?
  • Katere nove digitalne produkte in storitve lahko uvedemo in kako lahko oplemenitimo obstoječe?
  • Kako skrbimo za razvoj kadrov in zagotavljanje prijetnega ter produktivnega delovnega okolja?

Čeprav se vam morda zdi, da gre za velike spremembe, pa lahko že manjše prilagoditve, ki ne zahtevajo ogromno časa, pogosto pa tudi ne finančnega vložka, prinesejo velike spremembe v produktivnosti, optimizaciji poslovanja in posledično znižanju odhodkov ter povečanju prihodkov.

 

5. Priskrbite si finančno injekcijo

Slovenija je v Evropski uniji znana kot izredno slaba pri črpanju nepovratnih sredstev, na letni ravni namreč počrpamo manj kot 20 % vseh sredstev, ki nam pripadajo, ta denar pa se nato vrne v Evropsko unijo, kar je izredna škoda, saj se ogromno sredstev namenja ravno digitalizaciji in izvajanju digitalnega marketinga v podjetjih.

Cilj tovrstnih sofinanciranj je spodbuditi podjetja k razvoju v bolj okolju prijazno smer, hkrati pa omogočiti boljše prilagajanje sodobnim zahtevam trga v smislu digitalizacije, zato vse več razpisov namenja nepovratna sredstva za različne projekte s področja digitalnega marketinga, s čimer predvsem mikro in majhnim slovenskim podjetjem omogočajo nujno potrebno finančno injkecijo za uspešen prodor na trg in lažje konkuriranje tako na slovenskem kot na evropskem trgu.

V našem podjetju se kot potrjen zaupanja vreden izvajalec ukvarjamo s črpanjem nepovratnih sredstev za digitalni marketing preko različnih slovenskih agencij, kot so DIH Slovenia, Slovenski podjetniški sklad, Spirit Slovenia itd.. Podjetjem pomagamo pridobiti nepovratna sredstva za sofinanciranje izdelave spletnih strani, oglaševanja, SEO optimizacije, izobraževanj s področja digitalnega marketinga in svetovanja na področju digitalizacije poslovanja ter druga področja.

Kako se boste odločili spopasti s trenutno situacijo in prihajajočo gospodarsko krizo, je seveda povsem vaša odločitev, ki jo morate utemeljiti glede na specifike in stanje vašega podjetja. Upamo, da se najdete v kakšni od zgornjih točk in da odkrijete tisti trik, ki vam bo pomagal ne samo prebroditi leto 2021, temveč tudi doseči nove poslovne uspehe. Srečno!

Zaupajte nam svoje želje

  • Vsi prispevki
Karmen Saje Hočevar Administrator
Vodja projektov , Spletni partner d.o.o.

V podjetju skrbim za izvajanje SEO optimizacije za tuje trge, komunikacijo s partnerji in strankami, zlasti glede izdelave spletnih strani in spletnih trgovin, kjer skrbim, da je vsaka spletna stran ali trgovina izdelana v skladu s pričakovanji in željami.