Banner image

Razlika med spletno trgovino za 490 € in 2950 €

V zadnjem času se vse več podjetij na nas obrača z vprašanjem, kako je mogoče, da se cene izdelave spletnih strani tako močno razlikujejo med seboj.

V kolikor ste se tudi sami znašli v iskanju najboljšega ponudnika za izdelavo vaše nove spletne trgovine in ste že uspeli zbrati vsaj nekaj različnih ponudb, ste skoraj zagotovo lahko opazili, kako različne cene različna podjetja postavljajo za svoje storitve.

V čemu je torej tako velika razlika in zakaj neki se cene med seboj tako močno razlikujejo? V tem prispevku bom poizkušal čim bolj razložiti, kaj boste dobili za približno 490 € in kaj boste dobili za nekaj manj kot 3.000 €. V kolikor vas to področje zanima, boste v nadaljevanju našli konkretne točke, na katere morate biti pozorni, ko ocenjujete ponudbe za izdelavo vaše nove spletne strani.

Kaj morate nujno zahtevati od spletne trgovine, ki jo boste kupili?

Preden se posvetimo tistim glavnim razlikam med cenovno zelo ugodno in cenovno nekoliko dražjo spletno trgovino bi najprej rad izpostavil nekaj ključnih lastnosti, ki jih mora imeti VSAKA spletna trgovina, saj jo lahko v nasprotnem primeru preprosto izbrišete in začnete znova:

1.) Spletna trgovina mora nuditi funkcijo dodajanja izdelkov v košarico in voditi vas mora skozi celoten proces nakupa.

2.) Vsaka spletna trgovina vam mora omogočati objavo vaših izdelkov s pripisanimi cenami in opisi.

3.) Spletne trgovine, ki danes niso prilagojene mobilnim napravam, na trgu nimajo kaj iskati.

4.) Vsaka spletna trgovina mora imeti splošne pogoje poslovanja in pogoje uporabe, prav tako pa mora biti poskrbljeno za varstvo osebnih podatkov in predstavitev piškotkov.

5.) Spletne trgovine, ki se nahajajo na katastrofalno počasnih in slabo varovanih gostovanjih, na trgu nimajo kaj iskati, saj ne bodo dosegale želenih rezultatov, prav tako pa predstavljajo tudi grožnjo vašim osebnim podatkom, predvsem pa osebnim podatkom vaših kupcev.

Kdo se običajno odloči za spletno trgovino pod 500 € in kaj za ta denar lahko pričakujete?

Moje osebno mnenje je, da se za spletne trgovine, ki so zelo poceni odločijo običajno ljudje, ki nimajo veliko izkušenj s področjem digitalnega marketinga, saj se ne zavedajo vseh slabosti in tudi nevarnosti, ki jih slabo postavljena spletna trgovina prinaša. Če se boste odločili za ponudbo, ki je bistveno ugodnejša od vseh ostalih ponudb, verjetno ne morete pričakovati, da boste dobili spletno trgovino z vsemi dodatki, ki so danes potrebni za doseganje dobrih rezultatov.

Spletna prodaja ni enostavna in v kolikor boste imeli opravka s spletno trgovino, ki ni narejena po vseh najsodobnejših standardih oz. merilih, ne morete pričakovati vrhunskih rezultatov. Na uspeh spletne trgovine sicer vpliva veliko faktorjev, tudi takšnih, ki niso neposredno povezani s tehničnimi lastnostmi spletne trgovine, toda konkurenca na tem področju postaja čedalje številčnejša in močnejša, zato vam toplo priporočam, da imate vse tehnične stvari urejene “u nulo”, saj boste le tako lahko na dolgi rok ostali konkurenčni.

Kaj vse boste pogrešali pri spletni trgovini, za katero boste odšteli manj kot 500 € ?

1.) Brezplačna tema oz. predloga: večina spletnih trgovin dandanes na neki začetni predlogi ali temi, ki predstavlja neke vrste osnovo same trgovine ali spletne strani. Tudi tukaj velja pravilo, da v kolikor so temelji slabo postavljeni, bodo rezultati izostali. Če boste spletno trgovino kupili za “majhen denar” boste skoraj zagotovo spletno trgovino dobili narejeno na brezplačni, vsem dostopni temi, ki ima najverjetneje številne napake, ki vam bodo kasneje povzročale glavobole. Take teme imajo navadno težave z dodajanjem prevodov tujih jezikov, funkcionalnosti ni ali so omejene, na splošno tema ni dodelana.

2.) Na tuje jezike lahko kar pozabite: ugodne spletne trgovine ne ponujajo večjezične vsebine. Če boste želeli vaše izdelke prodajati tudi na drugih trgih, bo nastal precejšen strošek zaradi samih prevodov in implementacije le teh na samo stran.

3.) Zagotovo boste pogrešali plačevanje s plačilnimi karticami: moduli za plačevanje s kreditnimi karticami in njihova implementacija na vašo spletno trgovino predstavljajo dodaten strošek. Te funkcije najcenejše spletne trgovine običajno ne ponujajo.

4.) Domena in gostovanje v takšni ceni skoraj zagotovo ne bosta všteti: vsaka spletna stran ali trgovina potrebuje gostovanje in domeno. Brez tega preprosto ne gre, oboje pa predstavlja dodaten strošek, ki ga najcenejši ponudniki običajno “pozabijo” všteti v ceno, ki vam jo predstavijo.

5.) ON site optimizacijo bo potrebno urediti naknadno: če vaša spletna trgovina ne bo pravilno optimizirana za spletne iskalnike, ne gre pričakovati, da boste pridobili veliko organskega obiska, ki velja za najkakovostnejšega. Optimizacija spletnih strani se deli na dva dela in sicer ON site in OFF site optimizacijo. V primeru, da se odločite za ugodno spletno trgovino najverjetneje razvijalci ne bodo poskrbeli za ON site optimizacijo, kar bo kasneje prineslo dodatne stroške.

6.) Večjega števila produktov razvijalci ne bodo vpisovali: če v vaši spletni trgovini planirate prodajati večjo količino izdelkov, boste velik del le-teh v trgovino morali vpisati sami, kar je časovno zamudno in v določenih primerih tudi tehnično zahtevno opravilo.

7.) Takšna trgovina verjetno ne bo prilagojena mobilnim napravam: brez tega danes preprosto ne gre. Spletne trgovine, ki niso prilagojene mobilnim napravam na trgu danes nimajo več kaj iskati, saj se ocenjuje, da je kar 50-60% vseh obiskov običajno opravljenih preko različnih mobilnih naprav.

8.) Stran ne bo optimizirana za ustrezno hitrost odpiranja: to je lahko za spletnega prodajalca hud udarec, saj je hitrost nalaganja spletne strani izjemno pomembna. Če se spletna trgovina odpira več kot 3 sekunde, boste hitro pričeli izgubljati obisk in stopnja konverzije bo strmo upadla.

9.) Ostalo: poceni spletna trgovina običajno ne vsebuje niti povezave z email listo, na strani pogosto niso vključeni splošni pogoji poslovanja in pogoji uporabe, najverjetneje boste ostali brez strokovnega svetovanja, vprašljiva pa je tudi analitika za merjenje obiska in konverzij vaše spletne trgovine.

To je le nekaj “osnovnih” funkcionalnosti, za katere sem skoraj prepričan, da jih boste prej ali slej v vaši spletni trgovini pogrešali, če le-te ne bodo prisotne. Spletna prodaja je vse prej kot enostavna. Številna podjetja in tudi posamezniki, ki so to dejstvo podcenjevali, so se kaj hitro opekli, ko so ugotovili, da prodaja vseeno ne bo stekla kar sama od sebe, kot so to morda predvidevali. V kolikor že v osnovi postavite slabo spletno trgovino, boste imeli pri nadaljnjem delu še toliko več težav. Vsekakor vam svetujem, da v spletno trgovino investirate več, saj vam bo to pomagalo, da boste tudi prodali več.

Kaj vse pa vam ponuja spletna trgovina za nekaj manj kot 3000 €?

Predvidevam, da vas sedaj zanima še, kaj boste dobili, če boste za spletno trgovino plačali nekaj manj kot 3000 €. Če boste za spletno trgovino odšteli toliko denarja, bo seveda poskrbljeno za vse zgoraj naštete lastnosti, ki jih ugodne spletne trgovine običajno ne vključujejo. V kolikor boste za spletno trgovino plačali toliko denarja, morate celo zahtevati, da je večina teh stvari urejenih, saj boste v nasprotnem primeru ponovno v težavah.

Poleg vseh zgoraj naštetih funkcionalnosti, pa boste za nekoliko višjo ceno dobili tudi:

1.) Možnost povezave z računovodskimi programi (poslovnimi programi): če se mislite s spletno prodajo resno ukvarjati, vam svetujemo, da spletno trgovino povežete z vašim računovodskim oz. poslovnim programom, saj bo tako sama operativa dela potekala bolj “gladko”. O tem je potrebno razmišljati že pred postavitvijo same trgovine, saj so tako stroški implementacije lahko nižji.

2.) Možnost B2B poslovanja oz. dodatek za vodenje cen in pogojev B2B partnerjev: v kolikor imate v planu preko vaše spletne trgovine ponujati izdelke tudi B2B partnerjem, potem lahko v vašo spletno trgovino vključite tudi poseben dodatek, ki bo poskrbel za prilagajanje cen in pogojev nabave posameznemu partnerju, ki ga boste imeli vpisanega v sistemu.

3.) Hitro in varnostno dovršeno gostovanje: večje spletne trgovine to obvezno potrebujejo, če želijo da se njihova trgovina vedno in povsod odpira hitro in učinkovito. V primeru večjega števila produktov in dnevnega števila obiskovalcev, boste obvezno potrebovali kakovostnejše gostovanje, ki bo sposobno prenesti toliko zahtev naenkrat.

4.) Dodatek za tako imenovane “chat bote”: le ti lahko pomagajo izboljšati uporabniško izkušnjo vaših obiskovalcev, prav tako pa lahko pomagajo pri gradnji skupnosti, ki ima v digitalnem marketingu zelo visoko vrednost.

5.) Ostalo: na trgu je veliko različnih podjetij in prav vsako ima določene specifike poslovanja. Razvijalci naprednejše spletne trgovine bodo z veseljem prisluhnili vašim željam in zahtevam in vam predlagali najboljše možne rešitve. Vsaka spletna trgovina bo torej nekoliko drugačna – unikatna. Pri dražjih trgovinah boste imeli več možnosti za izbiro dodatkov in modulov, ki bodo vašo spletno prodajo dvignili na višji nivo.

Kaj smo torej ugotovili?

Tako, prišli smo do konca tega prispevka, katerega namen je bil predstaviti oz. bolje rečeno izpostaviti tiste glavne razlike med zelo ugodnimi spletnimi trgovinami in spletnimi trgovinami po neki, recimo temu povprečni ceni.

Verjamem, da so spletne trgovine, ki se jih na trgu lahko dobi po ugodni ceni, zelo mamljive in ne bom rekel, da v določenih primerih ne bodo povsem uporabne, toda vsem, ki imate s spletno prodajo nekoliko bolj resne načrte, bi vsekakor predlagal, da v spletno trgovino vseeno investirate nekaj več denarja, saj bo takšna spletna trgovina na dolgi rok lahko celo cenejša.

Rad bi še enkrat izpostavil, da prodaja preko spleta niti približno ni enostavna, zato je pametno izkoristiti vsa orodja, funkcionalnosti in ostale opcije, ki so danes na voljo, saj ima prav vsaka izmed njih svoj namen. Izkoristite vse, kar je danes na voljo, saj boste le tako lahko konkurirali konkurenci, ki je na spletu iz dneva v dan večja in močnejša.

V kolikor imate za nas kakšno vprašanje, nas lahko kadarkoli kontaktirate s klikom TUKAJ, v kolikor pa bi z nami radi sodelovali oz. nam predstavili vaš projekt, pa to lahko naredite TUKAJ. Z veseljem vam bomo prisluhnili in vam pomagali do boljšega spletnega nastopa.

  • Vsi prispevki
Žiga Kranjec Administrator
Specialist za digitalni marketing , Spletni partner d.o.o.

S področja digitalnega marketinga imam večletne izkušnje. V podjetju Spletni partner d.o.o. skrbim pretežno za plačljivo Facebook in Google oglaševanje, kot tudi optimizacijo spletnih strani in trgovin. Svet digitalnega marketinga se izjemno hitro spreminja, zato se trudim spremljati glavne svetovne trende na tem področju in iskati nove pristope, ki bodo našim strankam omogočili boljši spletni nastop.