Kako se strateško lotiti pisanja bloga za svoj posel?

15 februarja, 2023

Pisanje bloga se marsikomu zdi nepomembno, toda, ali ste vedeli, da imajo spletne strani, ki redno pišejo in objavljajo blog prispevke, do 2000 % več mesečnega obiska?

Res je. Svetovni splet in digitalni marketinški ekosistem se ves čas spreminjata, a ena stvar kljub temu ostaja nespremenjena: potrošniki obožujejo vsebino in se (zelo pogosto) v velikem loku izogibajo tradicionalnim oglasom. To ne pomeni, da spletni oglasi ne prinašajo koristi za tvoj posel, temveč le to, da vsebinski marketing predstavlja odlično dopolnitev tvoji obstoječi strategiji spletnega nastopa.

Seveda vsak napisan prispevek ne bo enako učinkovit in uspešen, prav tako je pisanje zahtevno in zamudno opravilo, ki zahteva svoj čas. A z le nekaj vaje in upoštevanjem zlatih pravil zgodbičenja boš lahko s svojim blogom opazno prispeval k povečanju obiska svoje spletne strani in izboljšanju prodaje.

Ne verjamete?

V nadaljevanju sem za vse skeptike, začetnike pisanja in ostale trmoglavce pripravila poglobljen vodič za pisanje bloga, s katerim vas bom prepričala, da že danes zagrizete v pripravo svojega prvega blog prispevka!

Zakaj je pisanje bloga bolj učinkovito od tradicionalnega oglaševanja na spletu?

Victor O. Schwab, ameriška legenda oglaševanja, je nekoč dejal, da je oglaševalec v bistvu vsiljivec, ki se nepovabljen prikrade med strani najljubše revije kupca in iz zasede čaka na njegovo pozornost. S tem je hotel povedati predvsem to, da se moraš kot oglaševalec za pozornost kupca hudo potruditi in da le v nekaterih redkih primerih kupci komaj čakajo na tvoj oglas. Danes sicer časopisno oglaševanje izgublja veljavo, vse več je novih oglaševalskih medijev, z njimi pa nešteto priložnosti za promocijo posla in natančno targetirane ciljne skupine, a esenca oglaševanja kljub temu ostaja enaka: še vedno se daje prednost kvantiteti (torej pogostosti oglaševanje) in ne kvaliteti.

Stavit grem, da znate na pamet zrecitirati vsaj en YouTube oglas, ki vsakih nekaj minut zmoti vaše gledanje najbolj prikupnih pasjih videov … No, to je to, o čemer govorim: večina oglaševalcev prednost daje številu pojavljanj oglasa in kratko malo ignorira pomembnost kakovostne vsebine.

Uberite elegantnejši način promocije svojega posla in začnite s pisanjem bloga. Ne, čisto zares, naredite to! Sem že omenila, da tudi Google obožuje dobro vsebino in bo tvoj trud nagradil z višjimi pozicijami v iskalniku? V kombinaciji z optimizacijo se boste na ta način pod določenimi ključnimi besedami uvrščali višje. Ampak ok. Več o tem kasneje. 🙂 Najprej bi vam rada predstavila glavne prednosti pisanja bloga, preden se lotimo strokovnega »špeha«.

5 glavnih prednosti, ki jih prinaša pisanje bloga

Glavni namen pisanja bloga je enak kot pri ostalih tradicionalnih oblikah oglaševanja: pred konkurenco doseči oder, ki ga spremljajo tvoji potencialni kupci (ang. sales leads). To ni enostavno, a tudi ne nemogoče. Splača se potruditi in se vsebinske strategije lotiti resno.

S kakovostno vsebino se boste prikupili Googlu

Kako dragocena so prva mesta na Googlu, lahko vidimo že po številu plačljivih oglasov čisto na vrhu, nekatera podjetja za uresničitev višjih pozicij digitalnim agencijam vsak mesec plačujejo na tisoče evrov.

Vsak SEO strokovnjak ve, da je za doseganje višjih pozicij v spletnih brskalnikih najpomembnejša kakovostna vsebina, ki z nekaj elementi spletne optimizacije (meta opisi, ključne besede, SEO title), lahko dosega odlične rezultate. Seveda ne pozabite, da je pisanje bloga tek na dolge proge: pisati je potrebno informativno vsebino, redno, natančno in strateško. Četudi se na začetku tvoja vsebina ne bo uvrščala visoko pod izbrano ključno besedo, obstaja velika verjetnost, da se čez čas bo.

Prihranili boste dragocene marketinške evre

Vedno obstajajo bližnjice. Plačljivo Google oglaševanje je super: zasedete vrh strani, točno veste, koliko ljudi je na oglas kliknilo, mogoče je ultra natančno ciljanje kupcev … Vseeno naj plačljivo oglaševanje ne bo vaša edina taktika za doseganje ciljne publike. Uporabljati ga je potrebno taktično, po potrebi in samo takrat, kadar ste 100 % prepričan, da se bo investicija povrnila. Če se boste pisanja bloga lotili sami, bo to brezplačen način promocije.

S pisanjem bloga lahko prihranite dragocene marketinške evre.
Predstavlja najboljši način za pridobivanje potencialnih strank

Dober blog prispevek dela namesto vas, kar pomeni, da tudi po tem, ko ste že delil novico o novo objavljenem blog prispevku preko spletnih novičk, ni pozabljen. Kvalitetno napisani blog prispevki tako gnezdijo med Google zadetki in čakajo na nove obiskovalce. Na ta način se promocijski mlin nikoli ne ustavi, ampak ves čas zbira nove kontakte oz. leade.

Z njegovo pomočjo boste zasedel dominantno pozicijo avtoritete znotraj svoje industrije

Gotovo poznate frazo »če ne veš, vprašaj strica Googla«, ki izhaja iz dejstva, da boste z vpisom katerekoli iskalne poizvedbe gotovo našli vsaj nekaj strani, ki vam bodo ponujale svojo odgovor ali rešitev za vašo težavo. Google je kot očetovska figura, ki s pomočjo velikih in malo manj velikih blogerjev (v katerega se razvijate tudi vi), pozna odgovor na čisto vsako vprašanje. Naj vam bo to lekcija: če boste ponudili in zagotovili relevantne odgovore na vprašanja svojih sledilcev, to pomeni, da boste na svoje spletno mesto privabili večje število iskalcev. Vaš glavni cilj je torej, da v mentalni mapi asociacij svojih sledilcev na svojem področju zasedate najvišja mesta.

1. korak: vzpostavte blog na svoji spletni strani

Najprej je potrebno vzpostaviti možnost bloganja na platformah, kot sta WordPress in Blogger. Na obeh platformah lahko brezplačno objavljate in ustvarjate blog prispevke. Če imate spletno trgovino, lahko blog brez težav ustvarjate pod elementom »Prispevki«. Če spletne trgovine še nimate, pa vam priporočam, da zakupite domeno in gostovanje (to lahko storite tudi pri nas 😉 ).

2. korak: določite svoje ciljne skupine

Preden začnete s pisanjem bloga, se vprašajte, na kateri stopnji nakupnega procesa (ang. buyers journey) se potencialni kupec med iskanjem nahaja, saj na vsaki stopnji kupec išče drugačne informacije.

Pisanje za kupce na začetku nakupne poti (Zmedeni iskalci)

Na začetku nakupne poti kupec še nima izoblikovanega mnenja o tem, kje točno bo izdelek ali storitev kupil. Išče torej relevantne informacije o izdelku, poizveduje po Facebook skupinah in … prebira bloge.

V tej fazi se kupec zave trenutnega stanja, ki je drugačno od njegovih želja, kar za kupca predstavlja nakupni problem, za oglaševalca pa priložnost. Brez problema namreč ni nakupa. Največja prednost vsebinskega marketinga je ta, da lahko v enem prispevku predstavimo veliko informacij. Objavljamo lahko naše dosedanje primere, predstavimo pričevanja zadovoljnih kupcev in med samo besedilo elegantno vrinemo kar nekaj oglaševalskih pozivov k nakupu.

Taki iskalci po navadi potrebujejo več informacij, preprost jezik in več slikovnega gradiva, ki natančno predstavlja glavne prednosti izdelka in podjetja, pa tudi ceno in glavne funkcionalnosti. Zato se pri pisanju osredotočite na te elemente.

Ne pozabite tudi na CTA-je, ki ga bodo opominjali, zakaj je prav vaše podjetje najboljša izbira za nakup. Večkrat kot se bodo obiskovalci vračali na vašo spletno stran, večja je možnost, da bodo na koncu za povpraševanje ali nakup izbrali prav vas.

Pisanje za kupce v fazi zanimanja (Radovedni iskalci)

V tej fazi imajo obiskovalci že izoblikovane želje in točno vedo, kaj iščejo in česa ne iščejo. V tem časovnem obdobju želijo izvedeti še več informacij o izdelku, prebirajo tehnične članke in blog prispevke različnih ponudnikov. Tak posameznik je pozoren in kritičen bralec, ki je predan iskanju najboljše rešitve za svoj problem, zato nepotrebno leporečenje hitro spregleda. Kot oglaševalec oz. spletni prodajalec je vaša naloga informiranje in izobraževanje, zato se potrudite in spišite kakovostne ter daljše predstavitvene primere (ang. case studies). Taki blog prispevki so daljši, lahko vsebujejo osnovne termine, strokovne izraze in so kompleksnejši. Glavna naloga izobraževalnih blogov je, da kupca prepričate, da lahko uspešno (in hitro) rešite njegov problem. Pred začetkom pisanja vam priporočam, da preverite tudi konkurenco in ocenite, kje je še dovolj manevrskega prostora za vašo vsebinsko strategijo. Pazite, da boste s svojo vsebino odgovoril na naslednja vprašanja:

  • Kakšne vrste rešitev za svoj problem kupec išče?
  • Kakšen rešitve za kupčev problem že obstajajo? (preglejte konkurenco)
  • Kako kupci iščejo informacije, ki jih potrebujejo za rešitev svojega problema?
  • Kako poteka primerjava med posameznimi ponudniki?
Pisanje za kupce v fazi odločanja (Odločeni iskalci)

Prospekt se je že določil o vrsti rešitve za svoj problem, zdaj je na vrsti realizacija oz. aktivno iskanje ponudnikov. Iskalec lahko sledi seznamu ali priporočilom. Zadnja faza nakupnega procesa je tudi najpomembnejša. V svojih zapisih ste lahko bolj prodajen, spregovorite tudi o ceni, garancijskih pogojih, v vaših pozivih k akciji poudarite, da ste za več informacij vedno na voljo. Svoji stranki pokažite, zakaj mora izbrati prav vaše podjetje!

3. korak: opravite poglobljeno analizo ključnih besed

Zakaj je analiza ključnih besed tako pomembna, smo že pisali, za hitro osvežitev vam v nadaljevanju podajam krajšo obnovo, ki bo pomagala, da boste svoje blog prispevke res dobro zasnovali. Analiza ključnih besed se začne z razmišljanjem o tem, kako potencialne stranke v Google iskalniku iščejo izdelke ali storitve, ki jih ponujate. Pri tem vam pomagajo različna spletna orodja, kot so Google Keyword Planner, Ubersuggest … Največja prednost uporabe tovrstnih orodij je tudi ta, da razširijo iskalno polje in predlagajo tudi ostale, sorodne iskalne izraze. Čemu sploh služi poglobljena analiza ključnih besed? Na ta način boste kot spletni ponudnik spoznali svoje stranke, spoznali njihove probleme in namene iskanja. Bolj poglobljeno je naše znanje o uporabniku, bolj natančno vemo, kakšna vsebina bo najbolj primerna za posameznega potencialnega kupca.

Zanimivo, kajne?

Analiza ključnih besed v grobem vključuje 3 mini analize:

Analiza glavnih ključnih besed

V to skupino spadajo tiste ključne besede, ki imajo velik volumen iskanja, so generične in niso nakupno usmerjene. Primer takega iskalnega pojma je »kava«. Četudi se na mesec išče 1.900-krat je izredno »težka« za optimizacijo. Kaj to sploh pomeni? Glede na to, da pod to ključno besedo iskalec lahko išče bodisi svežo kavo, želi izvedeti, kaj ta beseda sploh pomeni, ali kupuje zmleto kavo, je težko natančno ugotoviti, kakšno vsebino išče. Gre torej bolj za ugibanje. Običajno je konkurenca za te ključne besede izredno visoka. Vseeno je analiza glavnih ključnih besed pomemben začeten korak analize, saj le-te predstavljajo spletni okvir vaše industrije in vam pomagajo pri analiziranju konkurence.

Analiza konkurence in njihovih uvrstitev v Google iskalniku

Za vsako ključno besedo preverite, če jo za rangiranje uporablja tudi tvoja konkurenca. Predlagam, da si sproti pišete seznam konkurentov, pa tudi tiste ključne besede, pod katerimi se uvrščajo najvišje. Tako boste lažje identificirali tiste ključne besede, pod katerimi se vaša konkurenca ne uvršča tako visoko (te lahko dodate na svoj seznam ali začrtate agresivnejšo politiko) in imajo manj iskanj.

Analiza daljših ključnih besed (dolgorepe ključne besede) in besed z manj iskanji

Daljše ključne besede so zakon, zato, če je le mogoče, največ časa namenite raziskavi le-teh, saj imajo največjo vrednost in izražajo najbolj usmerjeno nakupno namero. V našem podjetju redno eksperimentiramo z različnimi ključnimi besedami in po naših ugotovitvah najvišje pozicije zasedajo prav dolgorepe ključne besede.

Kot dober primer vam lahko podam optimiziran članek na ključno besedo »Kje kupiti kompost« s 110 iskanji. Po dobrem mesecu od objave se je ta članek zavihtel na prvo mesto med Google rezultati iskanja. Glede na to, da prvi zadetek na Googlu prejme do 80 % vseh klikov, bi lahko s takih prispevkom na mesec privabil 90 ljudi! Še en dokaz več, zakaj se pisanje blog prispevkov za vaš posel zares izplača.

Izbira prave tematike

Pišite o stvareh in temah, ki jih dobro poznate ali se vam zdi, da odgovarjajo na nek specifičen problem, ki se obiskovalcu poraja, ko obišče vašo spletno stran. V blog prispevku lahko tako na sofisticiran način opravičite visoke cene izdelkov, kot so toplotne črpalke. Pri tem lahko opisujete vrhunsko nemško kakovost, možnost servisiranja, dolgo življenjsko dobo, garancijo … Kot rečeno, so blog prispevki koristni za potrebe SEO optimizacije, saj se lahko s pravimi iskalnimi pojmi uvrščate višje med iskalne rezultate.

S pomočjo orodja Keyword Planner boste tako posamezne besedne zveze, za katere se vam zdi, da se iščejo, zares preverili. Okej, stop. Čas je da vam podam ilustrativen primer, ki dokazuje, kako določimo potencialne ključne besede za nove blog prispevke. Recimo, da prodajate oblačila za ženske. Ko vpišemo želeno ključno besedo »oblačila« (1.600 mesečnih iskanj), vidimo, da nam orodje predlaga še druge iskalne pojme, za katere je ocenil, da bi nas utegnili zanimati:

Predlagam, da se ne osredotočite na kratke besedne zveze, ki imajo veliko iskanj, kot so »oblačila«, saj se je s temi iskalnimi pojmi težje uvrščati na visoke pozicije v Google. Daljše besedne zveze (angl. »long-tail keywords«) so ustreznejša izbira tudi zato, ker vsebujejo več informacij o nakupi nameri iskalca. Dober primer take ključne besede z našega seznama je »elegantne obleke za močnejše«. Čeprav ima samo 90 mesečnih iskanj, predstavlja dobro izbiro, ker je:

Dolgorepa: sestavljena iz več besed,

Specifična: izraža močen potencial za nakup, saj vemo, da ta oseba ne išče oblačil za psa.

4. korak: določi vsebinsko strategijo

Po določenem času in 100 napisanih blog prispevkih boste ugotovili, da vam zmanjkuje idej za pisanje. Brez skrbi, to se dogaja tudi najboljšim ustvarjalcem kreativnih vsebin. Na tej točki prav pride natančno definirana vsebinska strategija, v kateri že pred začetkom pisanja definiratr različne vsebinske sklope, kot so:

Informativni prispevki

Po opravljeni analizi ključnih besed boste gotovo našli kar nekaj iskalnih poizvedb, ki se začnejo z besedo »kako«, »koliko«, »zakaj« … Taki iskalni pojmi nakazujejo, da iskalec išče rešitev ali razlago za svoj problem. Na primer: kot prodajalec naravnih odmaščevalcev za odtoke ste ugotovili, da se iskalna poizvedba »kako odmašiti odtok« išče 140-krat na mesec, glede na to, da je to izredno usmerjen iskalni pojem, lahko na to ključno besedo napišete informativen članek. Predstavite lahko razloge, zakaj se odtoki zamašijo in med vsebino elegantno umestite tudi prodajne elemente.

– Prispevki, ki jih pišejo strokovnjaki

Če se le da blog prispevke pišite sami. Prodajate vzmetnice za nepokretne osebe? Glede na to, da je to izredno kompleksen izdelek višjega cenovnega razreda, je potrebno članke napisati kakovostno in strokovno. V takih primeri priporočam, da tak članek napiše strokovnjak, ki zadeve zares dobro pozna. Kontaktirajte fizioterapevta in ga prosite, naj vam napiše blog prispevek, v katerem govori o pomembnosti dobrega ležišča za zdravje obolelih, vi pa mu v zameno ponudite brezplačen prostor za oglaševanje.

– Seznami

Ta vrsta blog prispevkov je izredno priljubljena izbira zlasti tistih spletnih ponudnikov, ki imajo izredno razvejano ponudbo izdelkov. Če se vrnemo k primeru, ki smo ga omenili, ko smo razglabljali o načinih iskanja ključnih besed: elegantne obleke za močnejše. S seznami lahko na eleganten način predstavite več izdelkov hkrati in celotno prodajno vsebino “zapakirate” v eleganten članek z naslovom “Elegantne obleke za močnejše: 10 seksi trendov letošnjega poletja!”. Pod vsako točko lahko predstavite določen trend in ga podkrepite s primerom izdelka iz tvoje ponudbe (pretkano, kajne? :)).

– Prispevki, ki razkrivajo, kako rešiti določen problem

Problemi so vseprisotni in subjektivni: vsak jih ima in vsi stremimo k temu, da bi se jih čim hitreje rešili. Specifični blog prispevki, kot so “Kako lahko elegantne obleke za močnejše skrijejo do 10 kg?” predstavljajo odličen primer prodajnega naslova, ki bo vaše potencialne kupce zvabil k branju prispevka. Seveda naslov ni edini pogoj za pridobitev kakovostnih kupcev: vsebina je najpomembnejša sestavina prispevka.

5. korak: določite strukturo blog prispevka in ne pozabite na optimizacijo!

Dober SEO članek je strateško strukturiran. To pomeni, da mora 800 besedni prispevek vsebovati:

  • Privlačen naslov: priporočljivo je, da se začne s ključno besedo, primer naslova bi se lahko glasil “Elegantne obleke za močnejše zdaj tudi v drznejših odtenkih“,
  • Kratek uvod: izbrano ključno besedo uporabite v prvih 100 besedah zapisa,
  • Jedro: členjeno na vsaj 3 H2 podnaslove, v enem naj se pojavi tudi vaša ključna beseda, vsak H2 naslov povzema zapis celotnega odstavka,
  • Zaključek: ta del je namenjen promociji vaših izdelkov oz. ponudbe,
  • Vsaj 3 CTA-je, pozive k akciji, ki naj ne bodo preveč prodajno usmerjeni in enakomerno razporejeni po celotnem blog prispevku,
  • Slikovna in video gradiva.

Tako. Na hitro smo se prebili skozi nekaj osnovnih napotkov za uspešen začetek pisanja blog prispevkov. Upam, da sem vas navdušila nad tem, da boste začel z rednim objavljanjem in pisanjem! Z nekaj vaje boste lahko vsak teden napisali po več blog prispevkov hkrati. Zdaj pa zavihajte rokave in se lotite svoje prve vsebinske strategije za svoj posel. Aja, še to: če potrebujete našo pomoč, vam z veseljem pomagamo in svetujemo, kako lahko tvoja stran doseže še višje uvrstitve med Google rezultati. Veseli bom vašega klica ali sporočila 🙂

  • Vsi prispevki
Maša Lekše Administrator
Skrbnica spletnih vsebin , Spletni partner d.o.o.

Tekstopiska, pasja mama, ljubiteljica Haribo medvedkov in dobrih filmov, amaterska poznavalka moških igralcev  😆 . Za vsa vprašanja na voljo na naslovu masa@spletnipartner.si.

Ocenite to stran