Banner image

Kako se strateško lotiti pisanja bloga za svoj posel?

28 junija, 2021

Si vedel, da imajo spletne strani, ki redno pišejo in objavljajo blog prispevke, do 2000 % več mesečnega obiska?

Res je. Svetovni splet in digitalni marketinški ekosistem se ves čas spreminjata, a ena stvar kljub temu ostaja nespremenjena: potrošniki obožujejo vsebino in se (še vedno 🙂 ) v velikem loku izogibajo tradicionalnim oglasom. To ne pomeni, da spletni oglasi ne prinašajo koristi za tvoj posel, temveč le to, da vsebinski marketing predstavlja odlično dopolnitev tvoji obstoječi strategiji spletnega nastopa.

Seveda vsak napisan prispevek ne bo enako učinkovit in uspešen, prav tako je pisanje zahtevno in zamudno opravilo, ki zahteva svoj čas. A z le nekaj vaje in upoštevanjem zlatih pravil zgodbičenja boš lahko s svojim blogom opazno prispeval k povečanju obiska svoje spletne strani in izboljšanju prodaje.

Ne verjameš?

V nadaljevanju sem za vse skeptike, začetnike pisanja in ostale trmoglavce pripravila poglobljen vodič za pisanje bloga, s katerim te bom prepričala, da že danes zagrizeš v pripravo svojega prvega blog prispevka in razturaš na polno!

Zakaj je bloganje bolj učinkovito od tradicionalnega oglaševanja na spletu?

Victor O. Schwab, ameriška legenda oglaševanja, je nekoč dejal, da je oglaševalec v bistvu vsiljivec, ki se nepovabljen prikrade med strani najljubše revije kupca in iz zasede čaka na njegovo pozornost. S tem je hotel povedati predvsem to, da se moraš kot oglaševalec za pozornost kupca hudo potruditi in da le v nekaterih redkih primerih kupci komaj čakajo na tvoj oglas. Danes sicer časopisno oglaševanje izgublja veljavo, vse več je novih oglaševalskih medijev, z njimi pa nešteto možnosti za promocijo posla in natančno targetirane ciljne skupine, a esenca oglaševanja kljub temu ostaja enaka: še vedno se daje prednost kvantiteti (torej pogostosti oglaševanje) in ne kvaliteti.

Stavit grem, da znaš na pamet zrecitirati vsaj en YouTube oglas, ki vsakih nekaj minut zmoti tvoje gledanje najbolj prikupnih pasjih videov … No, to je to, o čemer govorim: večina oglaševalcev prednost daje številu pojavljanj oglasa in kratko malo ignorira pomembnost kakovostne vsebine.

Uberi elegantnejši način promocije svojega posla in začni s pisanjem bloga. Ne, čisto zares, naredi to. Sem že omenila, da tudi Google obožuje dobro vsebino in bo tvoj trud nagradil z višjimi pozicijami v iskalniku? V kombinaciji z optimizacijo se boš na ta način pod določenimi ključnimi besedami uvrščal višje. Ampak ok. Več o tem kasneje. 🙂 Najprej bi ti rada predstavila glavne prednosti pisanja bloga, preden se lotimo strokovnega »špeha«.

5 glavnih prednosti pisanja bloga

Glavni namen pisanja bloga je enak kot pri ostalih tradicionalnih oblikah oglaševanja: pred konkurenco doseči oder, ki ga spremljajo tvoji potencialni kupci (ang. sales leads). To ni enostavno, a tudi ne nemogoče. Splača se potruditi in se vsebinske strategije lotiti resno.

S kakovostno vsebino se boš prikupil Googlu

Kako dragocena so prva mesta na Googlu, lahko vidimo že po številu plačljivih oglasov čisto na vrhu, nekatera podjetja za uresničitev višjih pozicij digitalnim agencijam vsak mesec plačujejo na tisoče evrov.

Vsak SEO strokovnjak ve, da je za doseganje višjih pozicij v spletnih brskalnikih najpomembnejša kakovostna vsebina, ki z nekaj elementi spletne optimizacije (meta opisi, ključne besede, SEO title), lahko dosega odlične rezultate. Seveda ne pozabi, da je pisanje bloga tek na dolge proge: pisati je potrebno informativno vsebino, redno, natančno in strateško. Četudi se na začetku tvoja vsebina ne bo uvrščala visoko pod izbrano ključno besedo, obstaja velika verjetnost, da se čez čas bo.

Prihranil boš dragocene marketinške evre

Vedno obstajajo bližnjice. Plačljivo Google oglaševanje je super: zasedeš vrh strani, točno veš, koliko ljudi je na oglas kliknilo, mogoče je ultra natančno ciljanje kupcev … Vseeno naj plačljivo oglaševanje ne bo tvoja edina taktika za doseganje ciljne publike. Uporabljati ga je potrebno taktično, po potrebi in samo takrat, kadar si 100 % prepričan, da se ti bo investicija povrnila. Če se boš pisanja bloga lotil sam, je to brezplačen način promocije.

Predstavlja najboljši način za pridobivanje potencialnih strank

Dober blog prispevek dela namesto tebe, kar pomeni, da tudi po tem, ko si že delil novico o novoobjavljenem blog prispevku preko spletnih novičk, ni pozabljen. Kvalitetno napisani blog prispevki tako gnezdijo med Google zadetki in čakajo na nove obiskovalce. Na ta način se promocijski mlin nikoli ne ustavi, ampak ves čas zbira nove kontakte oz. leade.

Z njegovo pomočjo boš zasedel dominantno pozicijo avtoritete znotraj svoje industrije

Gotovo poznaš frazo »če ne veš, vprašaj strica Googla«, ki izhaja iz dejstva, da boš z vpisom katerekoli iskalne poizvedbe gotovo našel vsaj nekaj strani, ki ti bodo ponujale svojo odgovor ali rešitev za tvojo težavo. Google je kot očetovska figura, ki s pomočjo velikih in malo manj velikih blogerjev (v katerega se razvijaš tudi ti), pozna odgovor na čisto vsako vprašanje. Naj ti bo to lekcija: če boš ponudili in zagotovil relevantne odgovore na vprašanja svojih sledilcev, to pomeni, da boš na svoje spletno mesto privabili večje število iskalcev. Tvoj glavni cilj je torej, da v mentalni mapi asociacij svojih sledilcev na svojem področju zasedaš najvišja mesta.

1. korak: vzpostavi blog na svoji spletni strani

Najprej je potrebno vzpostaviti možnost bloganja na platformah, kot sta WordPress in Blogger. Na obeh platformah lahko brezplačno objavljaš in ustvarjaš blog prispevke. Če imaš spletno trgovino, lahko blog brez težav ustvarjaš pod elementom »Prispevki«. Če spletne trgovine še nimaš, ti priporočam, da zakupiš domeno in gostovanje (to lahko storiš tudi pri nas 😉 ).

2. korak: določi svoje ciljne skupine

Preden začneš s pisanjem bloga, se vprašaj, na kateri stopnji nakupnega procesa (ang. buyers journey) se potencialni kupec med iskanjem nahaja, saj na vsaki stopnji kupec išče drugačne informacije.

Pisanje za kupce na začetku nakupne poti (Zmedeni iskalci)

Na začetku nakupne poti kupec še nima izoblikovanega mnenja o tem, kje točno bo izdelek ali storitev kupil. Išče torej relevantne informacije o izdelku, poizveduje po Facebook skupinah in … prebira bloge.

V tej fazi se kupec zave trenutnega stanja, ki je drugačno od njegovih želja, kar za kupca predstavlja nakupni problem, za oglaševalca pa priložnost. Brez problema namreč ni nakupa. Največja prednost vsebinskega marketinga je ta, da lahko v enem prispevku predstavimo veliko informacij. Objavljamo lahko naše dosedanje primere, predstavimo pričevanja zadovoljnih kupcev in med samo besedilo elegantno vrinemo kar nekaj oglaševalskih pozivov k nakupu.

Taki iskalci po navadi potrebujejo več informacij, preprost jezik in več slikovnega gradiva, ki natančno predstavlja glavne prednosti izdelka in podjetja, pa tudi ceno in glavne funkcionalnosti. Zato se pri pisanju osredotoči na te elemente.

Ne pozabi tudi na CTA-je, ki ga bodo opominjali, zakaj je prav tvoje podjetje najboljša izbira za nakup. Večkrat kot se bodo obiskovalci na tvojo stran vračali, večja je možnost, da bodo na koncu za povpraševanje ali nakup izbrali prav tebe.

Pisanje za kupce v fazi zanimanja (Radovedni iskalci)

V tej fazi imajo obiskovalci že izoblikovane želje in točno vedo, kaj iščejo in česa ne iščejo. V tem časovnem obdobju želijo izvedeti še več informacij o izdelku, prebirajo tehnične članke in blog prispevke različnih ponudnikov. Tak posameznik je pozoren in kritičen bralec, ki je predan iskanju najboljše rešitve za svoj problem, zato nepotrebno leporečenje hitro spregleda. Kot oglaševalec oz. spletni prodajalec je tvoja naloga informiranje in izobraževanje, zato se potrudi in spiši kakovostne ter daljše predstavitvene primere (ang. case studies). Taki blog prispevki so daljši, lahko vsebujejo osnovne termine, strokovne izraze in so kompleksnejši. Glavna naloga izobraževalnih blogov je, da kupca prepričaš, da lahko uspešno (in hitro) rešiš njegov problem. Pred začetkom pisanja ti priporočam, da preveriš tudi konkurenco in oceniš, kje je še dovolj manevrskega prostora za tvojo vsebinsko strategijo. Pazi, da boš s svojo vsebino odgovoril na naslednja vprašanja:

  • Kakšne vrste rešitev za svoj problem kupec išče?
  • Kakšen rešitve za kupčev problem že obstajajo? (preglej konkurenco)
  • Kako kupci iščejo informacije, ki jih potrebujejo za rešitev svojega problema?
  • Kako poteka primerjava med posameznimi ponudniki?
Pisanje za kupce v fazi odločanja (Odločeni iskalci)

Prospekt se je že določil o vrsti rešitve za svoj problem, zdaj je na vrsti realizacija oz. aktivno iskanje ponudnikov. Iskalec lahko sledi seznamu ali priporočilom. Zadnja faza nakupnega procesa je tudi najpomembnejša. V svojih zapisih si lahko bolj prodajen, spregovori tudi o ceni, garancijskih pogojih, v svojih pozivih k akciji poudari, da si za več informacij vedno na voljo. Našopiri se in svoji stranki pokaži, zakaj mora izbrati prav tvoje podjetje!

3. korak: opravi poglobljeno analizo ključnih besed

Zakaj je analiza ključnih besed tako pomembna, smo že pisali, za hitro osvežitev ti v nadaljevanju podajam krajšo obnovo, ki ti bo pomagala, da boš svoje blog prispevke res dobro zasnoval. Analiza ključnih besed se začne z razmišljanjem o tem, kako tvoje potencialne stranke v Google iskalniku iščejo izdelke ali storitve, ki jih ponujaš. Pri tem ti pomagajo različna spletna orodja, kot je Google Keyword Planner, Ubersuggest … Največja prednost uporabe tovrstnih orodij je tudi ta, da ti razširijo iskalno polje in predlagajo tudi ostale, sorodne iskalne izraze. Čemu sploh služi poglobljena analiza ključnih besed? Na ta način boš kot spletni ponudnik spoznal svoje stranke, spoznal njihove probleme in namene iskanja. Bolj poglobljeno je naše znanje o uporabniku, bolj natančno vemo, kakšna vsebina bo najbolj primerna za posameznega potencialnega kupca.

Zanimivo, a?

Analiza ključnih besed v grobem vključuje 3 mini analize:

Analiza glavnih ključnih besed

V to skupino spadajo tiste ključne besede, ki imajo velik volumen iskanja, so generične in niso nakupno usmerjene. Primer takega iskalnega pojma je »kava«. Četudi se na mesec išče 1.900-krat je izredno »težka« za optimizacijo. Kaj to sploh pomeni? Glede na to, da pod to ključno besedo iskalec lahko išče bodisi svežo kavo, želi izvedeti, kaj ta beseda sploh pomeni, ali kupuje zmleto kavo, je težko natančno ugotoviti, kakšno vsebino išče. Gre torej bolj za ugibanje. Običajno je konkurenca za te ključne besede izredno visoka. Vseeno je analiza glavnih ključnih besed pomemben začeten korak analize, saj le-te predstavljajo spletni okvir tvoje industrije in ti pomagajo pri analiziranju konkurence.

Analiza konkurence in njihovih uvrstitev v Google iskalniku

Za vsako ključno besedo preveri, če jo za rangiranje uporablja tudi tvoja konkurenca. Predlagam ti, da si sproti pišeš seznam konkurentov, pa tudi tiste ključne besede, pod katerimi se uvrščajo najvišje. Tako boš lažje identificiral tiste ključne besede, pod katerimi se tvoja konkurenca ne uvršča tako visoko (jih torej dodaš na svoj seznam ali začrtaš agresivnejšo politiko) in imajo manj iskanj.

Analiza daljših ključnih besed (dolgorepe ključne besede) in besed z manj iskanji

Daljše ključne besede so zakon, zato, če je le mogoče, največ časa nameni raziskavi le-teh, saj imajo največjo vrednost in izražajo najbolj usmerjeno nakupno namero. V našem podjetju redno eksperimentiramo z različnimi ključnimi besedami in po naših ugotovitvah najvišje pozicije zasedajo prav dolgorepe ključne besede.

Kot dober primer ti lahko podam optimiziran članek na ključno besedo »Kje kupiti kompost« s 110 iskanji. Po dobrem mesecu od objave se je ta članek zavihtel na prvo mesto med Google rezultati iskanja. Glede na to, da prvi zadetek na Googlu prejme do 80 % vseh klikov, bi lahko s takih prispevkom na mesec privabil 90 ljudi! Še en dokaz več, zakaj se pisanje blog prispevkov za tvoj posel zares izplača.

Piši o stvareh in temah, ki jih dobro poznaš ali se ti zdi, da odgovarjajo na nek specifičen problem, ki se obiskovalcu poraja, ko obišče tvojo spletno stran. V blog prispevku lahko tako na sofisticiran način opravičiš visoke cene izdelkov, kot so toplotne črpalke. Pri tem lahko opisuješ vrhunsko nemško kakovost, možnost servisiranja, dolgo življenjsko dobo, garancijo … Kot rečeno, so blog prispevki koristni za potrebe SEO optimizacije, saj se lahko s pravimi iskalnimi pojmi uvrščaš višje med iskalne rezultate. S pomočjo orodja Keyword Planner boš tako posamezne besedne zveze, za katere se ti zdi, da se iščejo, zares preverili. Okej, stop. Čas je da ti podam ilustrativen primer, ki dokazuje, kako določimo potencialne ključne besede za nove blog prispevke. Recimo, da prodajaš oblačila za ženske. Ko vpišemo željeno ključno besedo »oblačila« (1.600 mesečnih iskanj), vidimo, da nam orodje predlaga še druge iskalne pojme, za katere je ocenil, da bi nas utegnili zanimati:

Predlagam ti, da se ne osredotočiš na kratke besedne zveze, ki imajo veliko iskanj, kot so »oblačila«, saj se je s temi iskalnimi pojmi težje uvrščati na visoke pozicije v Google. Daljše besedne zveze (angl. »Long-tail keywords«) so ustreznejša izbira tudi zato, ker vsebujejo več informacij o nakupi nameri iskalca. Dober primer take ključne besede z našega seznama je »elegantne obleke za močnejše«. Čeprav ima samo 90 mesečnih iskanj, predstavlja dobro izbiro, ker je:

Dolgorepa: sestavljena iz več besed,

Specifična: izraža močen potencial za nakup, saj vemo, da ta oseba ne išče oblačil za psa.

4. korak: določi vsebinsko strategijo

Po določenem času in 100 napisanih blog prispevkih boš ugotovil, da ti zmanjkuje idej za pisanje. Brez skrbi, to se dogaja tudi najboljšim ustvarjalcem kreativnih vsebin. Na tej točki prav pride natančno definirana vsebinska strategija, v kateri že pred začetkom pisanja definiraš različne vsebinske sklope, kot so:

Informativni prispevki

Po opravljeni analizi ključnih besed boš gotovo našel kar nekaj iskalnih poizvedb, ki se začnejo z besedo »kako«, »koliko«, »zakaj« … Taki iskalni pojmi nakazujejo, da iskalec išče rešitev ali razlago za svoj problem. Na primer: kot prodajalec naravnih odmaščevalcev za odtoke si ugotovil, da se iskalna poizvedba »kako odmašiti odtok« išče 140-krat na mesec, glede na to, da je to izredno usmerjen iskalni pojem, lahko na to ključno besedo napišeš informativen članek. Predstaviš lahko razloge, zakaj se odtoki zamašijo in med vsebino elegantno umestiš tudi prodajne elemente.

– Prispevki, ki jih pišejo strokovnjaki

Če se le da blog prispevke piši sam. Prodajaš vzmetnice za nepokretne osebe? Glede na to, da je to izredno kompleksen izdelek višjega cenovnega razreda, je potrebno članke napisati kakovostno in strokovno. V takih primeri ti priporočam, da tak članek napiše strokovnjak, ki zadeve zares dobro pozna. Kontaktiraj fizioterapevta in ga prosi, naj ti napiše blog prispevek, v katerem govori o pomembnosti dobrega ležišča za zdravje obolelih, ti pa mu v zameno ponudiš brezplačen prostor za oglaševanje.

– Seznami

Ta vrsta blog prispevkov je izredno priljubljena izbira zlasti tistih spletnih ponudnikov, ki imajo izredno razvejano ponudbo izdelkov. Če se vrnemo k primeru, ki smo ga omenili, ko smo razglabljali o načinih iskanja ključnih besed: elegantne obleke za močnejše. S seznami lahko na eleganten način predstaviš več izdelkov hkrati in celotno prodajno vsebino “zapakiraš” v eleganten članek z naslovom “Elegantne obleke za močnejše: 10 seksi trendov letošnjega poletja!”. Pod vsako točko lahko predstaviš določen trend in ga podkrepiš s primerom izdelka iz tvoje ponudbe (pretkano, kajne? :)).

– Prispevki, ki razkrivajo, kako rešiti določen problem

Problemi so vseprisotni in subjektivni: vsak jih ima in vsi stremimo k temu, da bi se jih čim hitreje rešili. Specifični blog prispevki, kot so “Kako lahko elegantne obleke za močnejše skrijejo do 10 kg?” predstavljajo odličen primer prodajnega naslova, ki bo tvoje potencialne kupce zvabil k branju prispevka. Seveda naslov ni edini pogoj za pridobitev kakovostnih kupcev: vsebina je najpomembnejša sestavina prispevka.

5. korak: določi strukturo blog prispevka in ne pozabi na optimizacijo!

Dober SEO članek je strateško strukturiran. To pomeni, da mora 800 besedni prispevek vsebovati:

  • Privlačen naslov: priporočljivo je, da se začne s ključno besedo, primer naslova bi se lahko glasil “Elegantne obleke za močnejše zdaj tudi v drznejših odtenkih”,
  • Kratek uvod: izbrano ključno besedo uporabi v prvih 100 besedah zapisa,
  • Jedro: členjeno na vsaj 3 H2 podnaslove, v enem naj se pojavi tudi tvoja ključna beseda, vsak H2 naslov povzema zapis celotnega odstavka,
  • Zaključek: ta del je namenjen promociji tvojih izdelkov oz. ponudbe,
  • Vsaj 3 CTA-je, pozive k akciji, ki naj ne bodo preveč prodajno usmerjeni in enakomerno razporejeni po celotnem blog prispevku,
  • Slikovna in video gradiva.

Tako. Na hitro smo se prebili skozi nekaj osnovnih napotkov za uspešen začetek pisanja blog prispevkov. Upam, da sem te navdušila nad tem, da boš začel z rednim objavljanjem in pisanjem! Z nekaj vaje boš lahko vsak teden napisal po več blog prispevkov hkrati. Zdaj pa zavihaj rokave in se loti svoje prve vsebinske strategije za svoj posel. Aja, še to: če potrebuješ mojo pomoč, ti z veseljem pomagam in svetujem, kako lahko tvoja stran doseže še višje uvrstitve med Google rezultati. Vesela bom tvojega klica ali sporočila 🙂

  • Vsi prispevki
Maša Lekše Administrator
Skrbnica spletnih vsebin , Spletni partner d.o.o.

Tekstopiska, pasja mama, ljubiteljica Haribo medvedkov in dobrih filmov, amaterska poznavalka moških igralcev  😆 . Za vsa vprašanja na voljo na naslovu masa@spletnipartner.si.