Kazalo članka:
ChatGPT je nov jezikovni model podjetja OpenAI, ki je močno zaznamoval začetek letošnjega leta ter med strokovnjaki iz različnih panog dvignil veliko vprašanj in zanimanja. Gre za pravo spletno senzacijo, ki je v petih dneh uspela doseči več kot milijon uporabnikov.
Tematika chatbot-ov je zadnja leta vedno bolj pomembna – nekateri v njih vidijo odlično priložnost za prihranek in optimizacijo časa, medtem, ko se drugi sprašujejo, kakšne posledice bo uporaba takih orodij imela na različna področja našega življenja. Orodja, ki jih poganja umetna inteligenca bodo podjetjem prinesla priložnost za avtomatizacijo številnih kognitivnih nalog, saj je področij, kjer so taka orodja lahko koristna, res neizmerno veliko.
Kljub vsem potencialnim prednostim, ki jih ponuja ChatGPT in njemu podobna orodja pa se strokovnjaki iz različnih področij strinjajo, da se je uporabe le teh potrebno lotiti postopoma in premišljeno.
Kaj je ChatGPT?
ChatGPT je velik jezikovni model, ki se je na podlagi velike količine informacij naučil generirati besedila, ki so podobna tistim, ki jih je videl. Gre za klepetalnega robota (chatbot), ki je bil zasnovan z namenom, da bi uporabnikom pomagal pri pogovorih in zbiranju različnih informacij. Ta model globokega učenja združuje razumevanje (NLU) in obdelavo (NLP) naravnega jezika z namenom ustvarjanja človeku podobnih besedil in pogovorov.
ChatGPT (Chatbot GPT) je razvil OpenAI – neprofitna organizacija, ki razvija načine, kako lahko umetna inteligenca deluje v korist družbe. Podjetje so leta 2015 ustanovili Elon Musk, Sam Altman, Greg Brockman in druga znana imena iz področja tehnologije. Novi chatbot pa ni prvi produkt, s katerim je podjetje OpenAI pritegnilo pozornost svetovne javnosti. Že v preteklosti so na trg lansirali GPT-3, orodje, ki je bilo sposobno ustvarjati besedila, kot bi jih napisal človek, nato pa so navdušili še z orodjem DALL-E, ki je bilo na podlagi besedilnih ukazov uporabnika sposobno ustvariti slike, ki so se nanašale na podane opise. Izdelano je bilo z namenom, da se bo uporabljalo za ilustriranje knjig, generiranje konceptnih slik na področju arhitekture ali pa idejnih dizajnov za nove izdelke.
Najnovejše orodje podjetja OpenAI ima potencial, da na podlagi zmogljive tehnologije, ki jo poganja umetna inteligenca, popolnoma revolucionira kako iščemo podatke in opravljamo številne kognitivne naloge.
Kako deluje ChatGPT
ChatGPT (Generative Pre-trained Transformer) deluje na principu jezikovnega modeliranja, ta pa temelji na tehnologiji učenja z globokimi nevronskimi mrežami. Model je bil učen na ogromnem vzorcu besedilnih podatkov, na podlagi katerih je sposoben sestavljati besedila, ki so podobna tistim iz katerih je pridobival svoje znanje.
Orodje deluje na »Transformer« tehnologiji, ki mu za razumevanje konteksta omogoča modeliranje celotnih besedilnih vrstic. Na ta način lahko ChatGPT besedila, ki jih generira, razume v smislu besednih zvez in konteksta.
Kaj to pomeni v praksi? Medtem, ko vam popularni iskalniki, kot je recimo Google, omogočajo iskanje različnih vsebin in informacij, gre ChatGPT še korak dlje in vam informacije poda v obliki razumljivega besedila, ki je na prvi pogled primerljivo z besedilom, ki bi ga napisal človek.
Kot primer smo izbrali vprašanje: Kako povečati konverzijo?
Rezultati v iskalniku Google:
Odgovor ChatGPT:
Iskalniku Google in ChatGPT smo zastavili enako vprašanje, njune odgovore pa lahko preberete na zgornjih slikah. Google je v odgovor ponudil različne spletne strani, na katerih lahko uporabnik poišče željene informacije, medtem, ko je ChatGPT informacije strnil v kratek seznam najbolj uporabnih odgovorov in predlogov.
Njegova uporabnost pa se ne konča samo pri iskanju in strnjevanju informacij. Samo pomislite, kje vse bi vam lahko ChatGPT pomagal! Pisanje reklamnih in trženjskih poročil, analiziranje povratnih informacij ter pomoč strankam v obliki klepetov na spletni strani so le nekatere izmed nalog, ki bi jih novi chatbot-i lahko začeli opravljati namesto nas.
Kako uporabljati ChatGPT
Najbolj preprost odgovor je, da chatbot-u preprosto zastavite kakršnokoli vprašanje. ChatGPT vsebuje obsežno znanje do leta 2021 (informacije, na podlagi katerih se je učil, segajo do leta 2021 – njegovo poznavanje informacij po letu 2021 je zelo omejeno). Sposoben je poiskati informacije in odgovoriti tako na preprosta vprašanja (npr. Kdo je leta 1500 vladal Angliji?, Koliko je 2+2?), kot tudi na bolj zahtevna vprašanja. ChatGPT naj bi z novim update-om (v uporabi od 30.1.) vseboval tudi matematična pravila in bil posledično sposoben pravilnega reševanja tudi bolj zahtevnih matematičnih problemov.
Za uporabo ChatGPT lahko zaenkrat samo odprete spletno stran, se pred uporabo registrirate in začnete uporabljati orodje. Zaenkrat je uporaba ChatGPT še brezplačna, saj je orodje še v fazi zbiranja povratnih informacij, pričakovati pa je, da bo za uporabo orodja sčasoma potrebno tudi plačati.
Omejitve ChatGPT
Pri uporabi orodij, kot so ChatGPT in podobni se moramo zavedati, da orodja niso vsevedna in nezmotljiva. Informacije, ki jih pridobimo na tak način velja še enkrat preveriti pri zanesljivih virih, sploh kadar gre za pomembne podatke.
- Omejeno znanje
Ena izmed glavnih omejitev tega chatbota je dejstvo, da je svoje znanje osnoval na podatkih do konca leta 2021. To v praksi pomeni, da ChatGPT nima na voljo aktualnih in ažurnih informacij, zato je še posebej pomembno, da njegove odgovore še enkrat preverimo.
Chatbot nas bo načeloma opozoril, kadar mu postavljamo vprašanja pri katerih se odgovori nenehno spreminjajo. Za primer smo si zamislili vprašanje: »Kakšno bo vreme jutri?«. V tem primeru nas ChatGPT opozori, da nima dostopov do aktualnih podatkov o vremenskih pogojih.
Problem nastane, kadar mu postavimo vprašanje kot na primer: » Kdo je predsednik Slovenije?«. Ker ima na voljo samo podatke do konca leta 2021, nam chatbot poda napačne informacije.
- Interpretacija vprašanj in podatkov
Ker gre za jezikovni AI model, lahko pri kreiranju odgovorov prihaja do napačnih interpretacij vprašanj in podatkov. Pri uporabi chatbota se moramo zavedati, da kljub njegovim visokim sposobnostim ne govorimo s človekom in je zato pomembno, da svoja vprašanja zastavimo čim bolj jasno in nedvoumno.
- Pristranskost podatkov
ChatGPT je bil usposobljen na ogromni bazi podatkov iz interneta. Če so bili ti podatki pristranski ali pa niso vsebovali natančnih informacij, se lahko zgodi, da nam poda napačne, pristranske ali celo etično sporne informacije.
- Kreativnost
Kot jezikovni model ChatGPT ni sposoben ustvarjati originalne vsebine. Svoje odgovore lahko sestavlja na osnovi podatkov, s katerimi je bil usposobljen. Kakšne implikacije bo imela vsebina, generirana s pomočjo ChatGPT za SEO optimizacijo še ni znano. Več o tem bomo spregovorili v enem izmed naslednjih poglavij.
Prednosti, ki jih ponuja umetna inteligenca ChatGPT
- Odzivnost in hitri odgovori
S pomočjo orodja ChatGPT lahko na hiter in enostaven način pridemo do natančnih odgovorov na številna vprašanja. Razen v primeru, ko ga omejuje večje število uporabnikov, nam chatbot v realnem času poda uporabne odgovore na različna vprašanja.
- Večjezičnost
ChatGPT lahko uporabljamo v različnih jezikih. Po pričakovanju so odgovori v angleškem jeziku veliko boljše kvalitete, vendar pa lahko z chatbot-om brez težav komuniciramo tudi v slovenskem jeziku. V kolikor s pomočjo orodja sestavljamo marketinška ali druga besedila je seveda smiselno, da jih pred uporabo pregledamo in popravimo.
- Avtomatizacija nalog
Uporaba ChatGPT omogoča avtomatizacijo ponavljajočih se opravil in bi v prihodnosti lahko postal zelo uporaben na področju obdelave podatkov, komunikacije s strankami in podobno.
- Uporaba na različnih področjih
Hitro se je izkazalo, da je jezikovni model ChatGPT lahko zelo koristno orodje na različnih področjih. V nadaljevanju si lahko preberete nekaj primerov uporabe iz področja marketinga.
Primeri uporabe ChatGPT
Primer 1: Vprašanja in odgovori
SEO strokovnjaki za optimizacijo vsebine na spletni strani pogosto uporabljajo tudi pogosta vprašanja in odgovore (ang. FAQ). ChatGPT nam lahko pomaga pri iskanju konkretnih in smiselnih vprašanj (in odgovorov), ki jih lahko uporabimo za pripravo in optimizacijo vsebine.
Primer: Pogosta vprašanja na temo »ChatGPT«
Primer 2: Pisanje člankov in drugih besedil
Zaradi ogromne baze informacij nam lahko chatbot pomaga pri pisanju različnih sporočil. Podamo mu lahko natančna navodila, na podlagi katerih bo orodje pripravilo smiselno besedilo.
(V tem primeru lahko na sliki vidite, da je imel chatbot kar nekaj težav pri oblikovanju slovnično pravilnih stavkov. Kljub temu pa je napisal smiselno besedilo, ki ga lahko z manjšimi popravki brez težav uporabimo.)
Primer: Napiši zabavno rojstnodnevno voščilo za babico Marijo ob njenem 87 rojstnem dnevu
Primer 3: Pisanje objav na družbenih omrežjih
Orodje ChatGPT lahko uporabimo za pripravo besedil na družbenih omrežjih. S pomočjo chatbot-a lahko pripravimo različno naravnane vsebine, ki jih uporabimo na različnih platformah in tako prihranimo čas, ki bi ga sicer porabili za pripravo besedil.
Primer: Napiši Facebook objavo s katero bomo ljudi pozvali k branju našega novega blog zapisa z naslovom: “ChatGPT in umetna inteligenca v praksi”
Primer 4: Zbiranje idej
Chatbot se odlično obnese tudi pri zbiranju idej za naslove člankov in podobne vsebine. Lahko vam pomaga pri zasnovi besedila, vi pa nato samo še pripravite primerno vsebino.
Primer: Ideje za naslov članka, ki bo govoril o tematiki “ChatGPT”
ChatGPT in SEO optimizacija
Ker se v podjetju ukvarjamo s SEO optimizacijo nas je še posebej zanimalo, kako uporaben bo ChatGPT na tem področju.
Zaenkrat informacij, ali bo vsebina s strani ChatGPT zaznana kot plagiat ali originalno besedilo, še ni. V kolikor se izkaže, da se bo vsebina, ki jo bo kreiral jezikovni model ChatGPT uvrščala med visoke zadetke v Googlu, lahko pričakujemo velik porast tega in podobnih orodij.
V podjetju Spletni partner zaenkrat ostajamo previdni. Orodje ChatGPT z veseljem uporabljamo za pridobivanje idej za naslove (ja, tudi naslov tega članka nam je predlagal ChatGPT) ter iskanje informacij medtem, ko pisanje in pripravo SEO vsebin še vedno prepuščamo izkušenim strokovnjakom.
Želeli smo preveriti tudi, kako se vsebine, ki jih pripravi orodje ChatGPT uvrščajo v iskalniku Google. Izdelali smo popolnoma novo spletno stran, na kateri objavljamo izključno vsebine napisane s strani ChatGPT – o rezultatih pa vam bomo lahko poročali kasneje, ko bomo imeli na voljo dovolj informacij.
Zaključek
Umetna inteligenca postaja vedno bolj pomembno orodje, ki ga lahko uporabljamo na res številnih področjih. Kljub temu, da ima jezikovni model ChatGPT, ki ga je razvila družba OpenAI, še kar nekaj omejitev, se je orodje že sedaj izkazalo za izjemno koristen pripomoček. Njegova sposobnost hitrega in natančnega generiranja besedil je iz njega naredila pravo svetovno senzacijo.
Verjamemo, da imajo umetna inteligenca ter ChatGPT in njemu podobna orodja izjemen potencial za nadaljnjo rast in razvoj. S pomočjo le teh bomo lahko na številnih področjih dosegli večjo učinkovitost in izboljšanje kakovosti storitev.
Kaj je ChatGPT?
ChatGPT je velik jezikovni model, ki se je na podlagi velike količine informacij naučil generirati besedila, ki so podobna tistim, ki jih je videl. Gre za klepetalnega robota (chatbot), ki je bil zasnovan z namenom, da bi uporabnikom pomagal pri pogovorih in zbiranju različnih informacij.
Kako deluje ChatGPT?
ChatGPT (Generative Pre-trained Transformer) deluje na principu jezikovnega modeliranja, ta pa temelji na tehnologiji učenja z globokimi nevronskimi mrežami. Model je bil učen na ogromnem vzorcu besedilnih podatkov, na podlagi katerih je sposoben sestavljati besedila, ki so podobna tistim iz katerih je pridobival svoje znanje. Orodje deluje na »Transformer« tehnologiji, ki mu za razumevanje konteksta omogoča modeliranje celotnih besedilnih vrstic. Na ta način lahko ChatGPT besedila, ki jih generira, razume v smislu besednih zvez in konteksta.
Kako uporabljati ChatGPT?
Za uporabo ChatGPT lahko zaenkrat samo odprete spletno stran, se pred uporabo registrirate in začnete uporabljati orodje. Zaenkrat je uporaba ChatGPT še brezplačna, saj je orodje še v fazi zbiranja povratnih informacij, pričakovati pa je, da bo za uporabo orodja sčasoma potrebno tudi plačati.