Banner image

Bliža se črni petek! Kako ga kar najbolje izkoristiti za povečanje prodaje?

27 oktobra, 2021

Pred vrati je črni petek in časa, da ta “praznik” izkoristite za povečanje prodaje v vašem podjetju, je še vedno dovolj. Če ste se znašli na tem prispevku, predvidevam, da iščete ideje oz. strategije, ki vam bodo pomagale privabiti čim večje število potencialnih strank, da si ogledajo vašo ponudbo.

Kot podjetje, ki se ukvarja z najrazličnejšimi načini oglaševanja preko spleta, smo se v zadnjih nekaj letih srečali s številnimi, zelo zanimivimi in učinkovitimi marketinškimi pristopi, ki se jih podjetniki poslužujejo v času črnega petka za povečevanje prodaje.

V tem prispevku bom opisal enega izmed njih, ki je po mojem mnenju primeren za številna podjetja, ki delujejo v najrazličnejših industrijah. Gre za izjemno enostaven način oglaševanja, ki pa ne bo prinesel rezultatov samo v času črnega petka, ampak je lahko v primeru pravilne izvedbe zelo učinkovit tudi za kasnejše marketinške aktivnosti.

Kako se oglaševanja pred črnim petkom lotevamo v našem podjetju?

Da bom ta prispevek oz. nasvet za oglaševanje lahko spisal čim bolj razumljivo in podrobno, sem se odločil, da si izmislim primer podjetja, ki mi bo služil kot temelj za nadaljnje pisanje. Na primeru izmišljenega podjetja bom korak za korakom predstavil korake, ki jih je potrebno opraviti, preden lahko pričnete s tovrstnim oglaševanjem.

PRIMER PODJETJA: pretvarjajmo se, da se je na nas obrnilo 3 leta staro podjetje, ki se ukvarja s prodajo prehranskih dodatkov preko spleta. Njihova želja je, da v času črnega petka povečajo svojo prodajo, za kar so pripravljeni ponuditi popuste do 40 % na vse izdelke iz njihove ponudbe. Podjetje ima svojo lastno spletno trgovino, ki je narejena po vseh sodobnih standardih (kateri to so), običajno pa se oglašujejo preko Facebook plačljivih oglasov in Google Adwords oglaševanja. Podjetje ima 4 zaposlene, ima lastno skladišče in poslovne prostore v Kopru… Recimo 😀

Predstavnik podjetja nas pokliče in prosi, da za njih uredimo oglaševanje za njihovo Black Friday ponudbo. Kakšna bo naša strategija?

1.) Korak: Cilj je, da sredstva, ki jih bo zgoraj omenjeno podjetje namenilo za oglaševanje, čim bolj smotrno uporabimo. Oglaševanje izključno Black Friday ponudbe bi pomenilo porabo oglaševalskega proračuna za enkratni “dogodek”. Reševanja takšnega problema se lotimo raje tako, da sredstva, ki jih bo podjetje namenilo za oglaševanje, raje uporabimo za pridobivanje kontaktov potencialnih strank, da jim bo podjetje lahko svoje produkte tržilo tudi kasneje. Investicija v gradnjo e-mail list, oz. ostalih baz kontaktov, ki jih lahko podjetja kasneje večkrat uporabijo za razne promocije in obveščanje, je bolj smiselna in dolgoročno gledano bolj donosna.

2.) Korak: S podjetjem se dogovorimo za dostope do Facebook in Google oglaševalskih računov, da lahko sami kreiramo oglaševalske kampanje, kot verjamemo, da bodo najbolje delovale. Obvezno potrebujemo tudi dostop do platforme, na kateri podjetje zbira email naslove svojih obiskovalcev oz. uporabnikov. Primer takšne platforme je recimo MailerLite.

3.) Korak: Od podjetja bi želeli podrobne informacije o ponudbi, ki jo bodo ponujali (katere kategorije izdelkov, kolikšni popusti za določene izdelke, dobavni roki, količina zaloge…) in proračun, ki ga imajo na voljo za to oglaševalsko kampanjo.

4.) Korak: Tovrstnega oglaševanja bi se lotili kar nekaj dni pred črnim petkom (2-3 tedne prej), na strankini spletni strani bi kreirali namensko pristajalno podstran, ki bi bila oblikovno v stilu črnega petka (da bo takoj jasno, da je obiskovalec na pravi podstrani), na omenjeno podstran pa bi postavili krajši tekst, v katerem bi vse obiskovalce pozvali, da izpolnijo kontaktni obrazec (ki se mora prav tako nahajati na tej podstrani), če želijo na črni petek prejeti kodo, ki jim bo omogočila nakupe z do kar 40% popusta. Ne bi se sploh posvečali kategorijam izdelkov oz. izdelkom kot takim – na tej točki tega sploh ne bi omenjali. Dobro je, da obiskovalec meni, da bo dobil popuste za katerekoli izdelke iz strankine ponudbe, saj je verjetnost, da pusti svoje podatke tako bistveno večja.

4.) Korak: Nastavitev Facebook pixla na strankini spletni strani in kreiranje kampanje, optimizirane na konverzije. Konverzija bi v tem našem primeru veljal vpis na email listo. To lahko naredite tako, da kontaktni obrazec, v katerega obiskovalce vpiše svoje ime in priimek, elektronski naslov in mogoče telefonsko številko, sprogramirate tako, da, ko nekdo potrdi prijavo, ga kontaktni obrazec preusmeri na zahvalno stran, ki se mora nahajati na drugem URL naslovu. Ta URL nastavite kot konverzijo po meri in na takšen način boste lahko merili Facebook oglaševanje oz. učinkovitost le tega.

6.) Korak: Nato pa se kreira samo kampanjo tako, da targetiramo z oglasi samo ljudi, ki so potencialne stranke spletne trgovine, ki jo oglašujemo. Ni priporočljivo, da z oglasi targetiramo osebe, za katere predvidevamo, da niso potencialni kupci, saj bi lahko vpisali svoje podatke, ker jih bo premamil visok popust, realnih načrtov kupovati v tej spletni trgovini pa nimajo. Najbolje bo, da se oglase prikazuje samo in izključno ozko targetirani skupini ljudi, ki bi jo podjetje želelo nagovarjati.

7.) Korak: Če smo vse prejšnje korake izvedli pravilno, bi se v nekaj dneh ali tednih lahko nabralo kar nekaj vpisov na e-mail listo. Število vpisov je sicer močno pogojeno s proračunom, ki ga podjetja namenijo za takšen način oglaševanja, dejstvo pa je, da se običajno do takšnih vpisov oz. kontaktov lahko pride zelo ugodno.

8.) Korak: Ko imamo pripravljeno bazo kontaktov, je treba počakati samo še na dan D, torej na črni petek, ko bodo vsi vpisani na vašo e-mail listo pričakovali z vaše strani kodo s popustom. Vi lahko že nekaj dni prej pripravite email, ki jim ga boste posredovali in nastavite avtomatsko pošiljanje recimo ob 07:00 na dan črnega petka.

9.) Korak: Ko bo črni petek mimo, boste imeli e-mail bazo vseh vpisanih potencialnih kupcev še vedno na voljo za trženje. Vedno se boste lahko vračali k njim z novimi ponudbami in novicami iz vaše spletne trgovine, kar pomeni, da boste z enkratnim vložkom v oglaševanje lahko oglaševali še kar nekaj časa.

Kakšne rezultate lahko pričakujete?

Verjetno vsakogar, ki bo “kopiral” zgornjo strategijo za oglaševanje oz. promocijo black friday ponudbe, zanima, kakšne rezultate smo v preteklosti na ta način že uspeli doseči. Na žalost je zelo težko podati nek podatek, ki bi jasno prikazal, kaj lahko pričakujete, saj se oglaševanje v praksi močno razlikuje od niše do niše oz. od industrije do industrije. Težko je primerjati podjetje, ki prodaja prehranska dopolnila, s podjetjem, ki prodaja izdelke v vrednosti 3.000 ali 4.000 evrov. To je praktično nemogoče.

Kar lahko povemo je, da se je tovrstno oglaševanje v preteklosti izkazalo za zelo učinkovito v številnih primerih. V nekaterih primerih je bila stopnja konverzije od poslanega enega samega emaila na dan črnega petka tudi preko 25%, kar je zares neverjeten podatek. V tem konkretnem primeru je šlo za trženje izdelka v vrednosti nekje okoli 40 € (skupaj z ddv).

Če boste na email listo privabili prave obiskovalce, se lahko nadejate zares dobrih rezultatov. Dejstvo pa je, da je takšna strategija lahko še kako učinkovita tudi na dolgi rok. Če bi izmerili, koliko je “lifetime value” vsakega posameznega emaila, ki smo ga pobrali na takšen način sem prepričan, da bi bili rezultati presenetljivo dobri.

V kolikor ste skeptični, ali je takšna strategija prava za vaše podjetje, lahko letos za nek manjši proračun vse skupaj testirate in se za večjo investicijo odločite šele prihodnje leto, ko bo črni petek ponovno pred vrati.

Srečno!

  • Vsi prispevki
Žiga Kranjec Administrator
Specialist za digitalni marketing , Spletni partner d.o.o.

S področja digitalnega marketinga imam večletne izkušnje. V podjetju Spletni partner d.o.o. skrbim pretežno za plačljivo Facebook in Google oglaševanje, kot tudi optimizacijo spletnih strani in trgovin. Svet digitalnega marketinga se izjemno hitro spreminja, zato se trudim spremljati glavne svetovne trende na tem področju in iskati nove pristope, ki bodo našim strankam omogočili boljši spletni nastop.