Kazalo članka:
Cilj vsake spletne trgovine je prodaja, izdelkov, storitev, naročnin itd.. Res dobra prodajno usmerjena spletna trgovina, ki bo resnično služila svojemu namenu in prodajala, ni mačji kašelj. Potrebnih je več ključnih faktorjev, ki stranko subtilno vodijo po strani do najbolj dobičkonosnih izdelkov in jo nato nežno, vendar odločno, pospremijo do zaključka nakupa.
Medtem ko bomo v naslednjih mesecih postopoma pregledali vse posamezne ključne elemente dobre prodajno usmerjene spletne trgovine, pa se bomo danes nekoliko kontradiktorno osredotočili na sam konec – košarico oziroma zaključek nakupa. V tem članku bomo pregledali, kakšne so najboljše, najpogostejše in morda celo najbolj primerne možnosti za plačevanje v Woocommerce spletni trgovini.
Plačilo po predračunu
Povsem standarden načina plačila, ki ga najdete v vsaki spletni trgovini. Kupcu omogočite, da naročeno blago plača preko neposrednega bančnega nakazila, kar je z razširitvijo mobilnega in spletnega bančništva postalo še lažje in hitrejše. Tako za kupca kot za vas je ta način plačila najcenejši, saj ne zahteva dodatnih stroškov obdelave ali provizij. Ob zaključku nakupa kupec preko e-pošte prejme potrdilo o izvedenem nakupu, ki vsebuje tudi podatke, kamor lahko izvede nakazilo. Pri tem je treba paziti, da v sporočilo ob nakupu ne pozabite vnesti podatkov za nakazilo, saj bo le tako lahko kupec izvedel nakazilo in plačal naročeno, ne pozabite pa vključiti tudi podatka o sklicu oziroma namenu. Tako kupcu olajšate manevriranje po kodah in številkah, sebi pa prihranite delo z ujemanjem plačil z naročili. Navadno našim strankam svetujemo, da pod sklic navedejo SI 00 [št. računa], saj je tak način navadno najenostavnejši tako za kupca kot za stranko.
Plačilo po povzetju
Tudi plačilo po povzetju je ena od standardnih možnosti, a počasi prehaja v pozabo. Zakaj? Ker s sabo prinaša določena tveganja, navadno za podjetja, za stranko pa dodatne stroške. Plačilo po povzetju namreč s seboj prinaša dodatne stroške, in sicer ob sami dostavi dostavna služba strošku paketa doda še 1,45-3,50 €, kar mnoge stranke odvrne od nakupa, zlasti pri naročilu izdelkov nižje vrednosti, kjer lahko pride do situacije, ko je strošek odkupnine višji od cene izdelka. Plačilo po povzetju pa predstavlja tveganje tudi za vaše podjetje. Za vsak paket, ki ga pošljete s plačilom po povzetju, namreč pošti plačate poštnino ob zaupanju, da bo kupec paket prevzel in plačal. A včasih se zgodi, da kupec iz takšnega ali drugačnega razloga paketa ne prevzame, kar pomeni, da ste zapravili čas s pripravo paketa in izdajanjem računa, poleg tega pa ste izgubili strošek poštnine. V izogib temu določena podjetja v spletni trgovini za plačila po povzetju nastavijo višji strošek dostave, da pokrijejo morebitne neprevzete nakupe in ob tem nastale stroške. Kakšna je prednost tega načina plačevanja? Primeren je za vse, ki nimajo spletne banke ali bančne kartice, primerne za spletno plačevanje (Visa, Diners, Mastercard itd.), oziroma najraje plačujejo z gotovino, kar je zlasti pogosto pri starejših kupcih. Zato je izredno pomembno, da se zavedate, kdo so vaši ciljni kupci in kam je usmerjena vaša spletna trgovina.
Plačilo z bančno kartico
Med najbolj razširjene in že skoraj obvezne načine plačevanja pa sodi neposredno plačilo preko spleta. V ta namen je trenutno na tržišču že malo morje vmesnikov, ki jih enostavno integrirate v svojo spletno trgovino in si tako zagotovite takojšnje plačilo za nakup. Že pred leti je svoj vmesnik predstavil Paypal, eden najbolj poznanih ponudnikov na svetu. Tako razširjen je, da ima Woocommmerce že vdelano možnost za plačilo s Paypalom, potrebujete le svoj poslovni račun. V kolikor že imate osebnega, ga lahko v poslovnega spremenite le z nekaj kliki, ravno tako enostavno pa ustvarite tudi nov poslovni Paypal račun. Trenutno ima Paypal račun odprt več kot 361 milijonov ljudi po vsem svetu, ta številka pa eksponentni raste. Samo v zadnjem letu je račun odprlo več kot 66 milijonov ljudi, njihova povprečna letna rast pa znaša kar 22 %. Odprtje računa je tako za fizične kot pravne osebe povsem brezplačno, brezplačno je tudi mesečno vodenje računa. Kupec navadno stroškov ob plačilu preko Paypal-a nima, se pa za vsako transakcijo v Sloveniji (torej iz slovenskega na slovenski račun) podjetju zaračunata variabilna in fiksna provizija v višini 3,4 % zneska nakupa + 0,35 €.
Statistika kaže, da Paypal pri plačevanju v spletnih trgovinah preferira več kot 39 % kupcev, pomemben podatek pa je tudi, da je stopnja konverzije kar za 80 % višja v spletnih trgovinah, ki kot plačilno sredstvo uporabljajo Paypal oziroma bančno kartico, kar pomeni, da boste v nakup prepričali 80 % več ljudi v primerjavi s spletnimi trgovinami, ki teh plačilnih sredstev nimajo.
Druga, med našimi strankami še bolj priljubljena možnost pa je možnost plačevanja z bančno kartico preko vtičnika Stripe. Vtičnik je, tako kot Paypal, povsem brezplačen, vzpostavite le brezplačen račun (s pomočjo zelo jasnih navodil), nato pa svojo kodo, ki jo prejmete, posredujete razvijalcu svoje spletne trgovine. Namestitev je izredno enostavna, ta možnost pa je še posebej blizu vsem kupcem, ki nimajo Paypal računa in bi radi enostavno vnesli svoje podatke ter zaključili nakup. Dodatna prednost vtičnika Stripe je tudi za več kot polovico nižja provizija na transkacijo (zgolj 1,4 % + 0,25 €).
Med druge, nekoliko manj priljubljene možnosti plačila z bančno kartico pa sodi še Bankart (kjer je mesečna provizija odvisna od banke + 3 % za vsako transakcijo), ki ga je sicer razvila banka NLB, podpira pa tudi druge banke. Mesečna provozija je tako odvisna od vsake posamezne banke, kupec pa je med plačevanjem preusmerjen na posebno stran, kjer vnese svoje podatke.
Kriptovalute
Kot drugod po svetu, se tudi v Sloveniji uveljavlja plačevanje v kriptovalutah. V ta namen je na voljo vmesnik GoCrypto, ki ga namestite v svojo spletno trgovino in vaši kupci bodo lahko svoje nakupe poravnali v izbranih kriptovalutah. Kriptovalute so namreč vse bolj razširjene povsod po svetu, vse več kupcev pa jih želi tudi dejansko uporabiti, ne samo investirati. Provizije pri tem načinu plačevanja so še nižje, in sicer znaša v Sloveniji provizija na transakcijo 0,95 %, dodatno pa na vsako transakcijo plačate še 0,5 % za pretvorbo v fizično valuto, kar skupno znaša 1,45 %. Ta plačilna valuta je zlasti primerna za mlajše kupce, ki so vešči spletnega trgovanja in spletnih nakupov.
Plačilo na obroke
Zlasti pri izdelkih in storitvah večjih vrednosti, kot so razni gospodinjski aparati, sistemi ipd. je smiselna integracija možnosti obročnega načina plačevanja, za kar imate na voljo Leanpay, ki deluje na zelo preprost način. Stranka ob zaključku preprosto izbere možnost obročnega odplačevanja, razdeli nakup na do 24 obrokov (min. mesečni obrok je 50 €, stroškov odobritve pa ni) in vnese svoje podatke. Odobritev plačila traja največ 4 minute, kupec pa je o vsakem obroku pravočasno obveščen. Obročo plačevanje lahko naročite z vsemi kreditinimi in debetnimi karticami, kot so Mastercar, Visa itd.). V Sloveniji Leanpay uporablja že več kot tisoč uporabnikov, število uporabnikov pa se dnevno veča. Namestitev Leanpay obročnega plačevanja v vašo spletno trgovino je zelo preprosta. Vtičnik sam po sebi je povsem brezplačen in izredno varen, dodatno podporo pa lahko dobite že za 50 €.
Način plačila je pomemben faktor, na katerega morate biti pozorni ob zasnovi svoje spletne trgovine, saj lahko kupec kadar koli do zaključka nakupa od postopka odstopi, čeprav ste ga s svojimi izdelki ali storitvami že prepričali in jih je dodal v košarico. V kolikor kupec presodi, da je postopek nakupa veliko prezapleten in zahteva preveč truda, bo od nakupa odstopil pred izvedbo plačila. Zato raziščite in natančno določite svojega ciljnega kupca, tako z vidika starosti kot tudi izobrazbe, digitalnih kompetenc in interesov. Ko boste znali točno določiti ciljnega kupca, boste lažje določili najbolj primerne plačilne valute in tako maksimizirali konverzije v spletni trgovini.
- Zadnja možnost za pridobitev do 30.000 € nepovratnih sredstev! - 16. 06. 2021
- Kako do 100.000 € nepovratnih sredstev za svoje podjetje? - 06. 05. 2021
- V 5 korakih do uspešnega poslovanja v času krize - 04. 03. 2021