Nazaj

Google analitika 4 (GA4): Kakšne spremembe in novosti prinaša novo orodje za analizo obiskovalcev?

Z začetkom julija 2023 bo klasična Google analitika (Universal Analytics) prenehala s procesiranjem podatkov. Podatke bo od tega dne naprej zbirala in procesirala Google analitika 4 (GA4) – nova generacija Googlove analitike, ki bo zbirala podatke o dogodkih tako iz spletnih mest kot tudi aplikacij.

Nova različica priljubljenega orodja za spletno analitiko je zasnovana tako, da omogoča celovit pregled vedenja uporabnikov na različnih platformah in napravah. Med drugim bo Google analitika 4 (GA4) uvedla več funkcij in izboljšav, kot so:

  1. Nov podatkovni model, ki temelji na dogodkih
  2. Spremljanje vedenja uporabnikov na različnih platformah in napravah
  3. Boljša zasebnost uporabnikov
  4. Poenostavljeno poročanje

Kako in zakaj so se skozi leta razvijala Googlova orodja za analitiko ?

Skozi leta smo lahko spremljali razvoj Googlove analitike v različnih korakih. Leto dni po nakupu orodja Urchin v 2005, je podjetje predstavilo »Google Analytics«. Sčasoma se je ta produkt razvijal in leta 2012 je bilo prvič predstavljeno orodje »Universal Analytics«, ki je trenutno v uporabi.

Kljub številnim novim funkcijam in zmožnostim pa je vedno bolj očitno postajalo dejstvo, da platforma ni več kos izzivom, ki so se v zadnjih letih pojavili na področju analitike. Vse večji nadzor nad zasebnostjo podatkov, uporaba blokatorjev sledenja in upad piškotkov so le nekateri izmed razlogov, da se je Google odločil za razvoj popolnoma nove platforme, ki jo danes poznamo kot Google analitika 4 ali GA4.

Kakšne so razlike med Google Universal Analytics (UA) in Google Analytics 4 (GA4)?

Prehod iz UA na GA4 ne pomeni nadgradnje že obstoječe platforme, ampak premik na popolnoma novo podatkovno sceno. Uporabniki, ki so bili vajeni stare platforme se bodo tako srečali s kar nekaj spremembami.

1. Temelji na dogodkih

Medtem, ko je bila Univerzalna analitika (UA) osnovana na podlagi »sej« (sessions), Google analitika 4 (GA4) temelji na dogodkih. Prednosti tega pristopa se kažejo predvsem v zmožnosti analize med različnimi platformami (spletni strani in aplikacije), izboljšani zmogljivosti za analizo poti (pathing analysis), večji prilagodljivosti in boljšem napovedovanju vedenja uporabnikov.

2. Nova nadzorna plošča

Nova nadzorna plošča je zagotovo ena izmed prvih sprememb, ki jo bodo opazili uporabnike Google analitke 4. Nekatera poročila iz UA imajo v GA4 nova imena, nekatera pa so popolnoma izginila.

3. Nove metrike

»Engaged sessions« bodo nadomestile trenutni »bounce rate«. V novi GA4 bomo namesto odstotka ljudi, ki so stran zapustili brez nadaljnje interakcije, spremljali podatke o ljudeh, ki so na naši strani ostali. Prav tako bomo v GA4 namesto ciljev spremljali samo dogodke in konverzije.

4. Zasebnost uporabnikov 

Večji poudarek na zasebnosti: Google analitika 4 je bila zasnovana od upoštevanju novih zakonov o zasebnosti (kot sta GDPR in PECR). S prehodom na GA4 boste zagotovili, da bo tudi vaša spletna stran ostala v skladu s trenutno zakonodajo.

5. Umetna inteligenca (AI)

Analitika, ki jo poganja umetna inteligenca . Z razvojem Googlove umetne inteligence lahko v novi analitiki GA4 skozi časi pričakujemo vedno več koristnih vpogledov in predlogov za izboljšave. Uporabniki Google ADs, ki s pomočjo oglasov usmerjajo promet na svojo spletno stran lahko pričakujejo nove načine za mejenje uspešnosti trženja, vključno z ROI (donosnost naložbe) za vaše marketinške kampanje.

6. Predictive insights

»Predictive insights« (napovedni vpogledi) so še ena izmed novosti, ki jih prinaša Google analitika 4. Z njihovo pomočjo boste lahko sprejemali odločitve, ki bodo temeljile na veliki količini relevantnih podatkov. Med metrike, ki se bodo zagotovo izkazale kot izjemno koristne, spadajo purchase probability (verjetnost nakupa), churn probability (verjetnost odhoda) in revenue prediction (napoved prihodkov). S pomočjo teh podatkov lahko ustvarite občinstva na podlagi njihovega predvidenega vedenja in jih uporabite pri oblikovanju kampanj v Google ADs.

7. Popolnoma nova plaforma

Začenjamo od začetka – prehod na novo GA4 pomeni, da se bodo podatki na novi platformi začeli zbirati popolnoma od začetka. Kljub temu, da boste lahko do starih podatkov v Universal Analytics še dostopali, prenos le teh iz UA na GA4 platformo ne bo mogoč.

Google analitika 4 uvaja nov podatkovni model

Trenutna verzija Googlove analitike (UA) je bila zasnovana v času, ko so uporabniki do spletnih strani dostopali na namiznih in prenosnih računalnikih. Da bi star model prilagodili sodobnemu svetu, kjer prevladujejo pametni telefoni, tablice in mobilne aplikacije, ga je bilo potrebno zgraditi popolnoma od začetka.

UA: Podatki v Univerzalni analitiki so bili urejeni popolnoma hierarhično. Podatki o uporabnikih so bili bazirani na »sejah«, ki so bile sestavljene iz ogledov strani in »dogodkov« (kliki gumbov, ogledi videov,…).

GA4: Podatkovni model v Google analitiki 4 je osnovan na dogodkih (events). Koncept uporabnika je še prisoten, za spremljanje interakcije uporabnika pa uporablja koncept dogodkov.

Kaj to pomeni v praksi? Nova Google analitika 4 vam omogoča, da na konsistenten način spremljate in analizirate podatke tako iz spletnih strani kot aplikacij. Prav tako je nov model veliko bolj fleksibilen kot prejšnja verzija, saj lahko sami določate na kakšen način in kako podrobno želite spremljati podatke, ki so za vas pomembni.

Kdaj naj začnemo uporabljati Google analitiko 4 ?

Kratek odgovor na zgornje vprašanje se glasi: »čim prej«. Google Analytics 4 lahko uporabljate sočasno s Universal Analytics, kar vam omogoča, da začnete na novi platformi čim prej zbirati nove podatke in se postopoma privadite uporabe GA4.

Kako začeti uporabljati GA4?

    • V trenutnem Google Analytics (UA) v spodnjem levem kotu kliknite na gumb za Nastavitve, da pridete do Admin razdelka. Izberite »+ Create Property«, ga poimenujte in izpolnite zahtevana polja.
    • Izbrati morate tudi »data stream« (podatkovni tok), iz katerega se bodo zbirali podatki v GA4. Posamezen GA4 property ima lahko več različnih virov podatkov (npr. spletna stran, aplikacija za Android in aplikacija z iOS)
    • Nov GA4 tag lahko implementirate v svoj Google Tag Manager (GTM) račun ali pa gtag.js implementirate direktno na svojo spletno stran.

Predlagamo, da za začetek novo GA4 uporabljate vzporedno z obstoječo UA. Na ta način boste podatke še vedno lahko spremljali tudi na trenutni analitiki in hkrati bili pripravljeni na prehod na Google analitiko 4.

 

Se odločate za investicijo v Google oglaševanje?

Ta način oglaševanja trenutno velja za eno izmed najbolj učinkovitih opcij. Oglaševanje omogoča prikazovanje vaših oglasov ozko targetiranim ciljnim skupinam, s čimer lahko dosegamo visoke stopnje konverzije. Preberite kaj vse vam Google oglaševanje omogoča in kako lahko z njim dosežete odlične rezultate.

Če vas zanima več informacij nas lahko kontaktirate in z veseljem vam bomo svetovali in pomagali pri vzpostavitvi oglaševanja. Lahko se odločite tudi za izpolnitev vprašalnika, ki nam bo omogočil, da vas bolje spoznamo in vam predlagamo načrt, kako lahko skupaj poskrbimo za vaš uspeh na spletu. 

 

Kaj je Google analitika 4 (GA4)?

Gre za popolnoma novo platformo za spremljanje analitike, ki bo zamenjala trenutno Universal Analytics (UA). Ena izmed glavnih novosti, ki jih prinaša GA4 je možnost analize informacij iz spletnih strani, aplikacij ali obeh. Ker gre za popolnoma novo platformo in ne nadgradnjo UA, boste verjetno potrebovali nekaj časa, da se privadite novega načina dela.

Kakšna je razlika med staro Google analitiko (UA) in novo Google Analytics 4 (GA4)?

Največja prednost, ki jo prinaša nova GA4 je možnost, da spremljate analitiko tako spletnih mest, kot tudi aplikacij. Nova analitika daje tudi večji poudarek na zasebnost uporabnikov in prinaša poenostavljene načine poročanja.

Ali lahko hkrati uporabljam Google analitiko 4 (GA4) in Universal Analytics (UA)?

Lahko, zaenkrat lahko obe platformi uporabljate istočasno. Poleti 2023 bo UA prenehala s pridobivanjem novih podatkov, zato je pomembno, da do takrat izvedete prehod na novo GA4. Do takrat lahko izkoristite priložnost, da obe platformi uporabljate istočasno in se postoma izvedete prehod na Google analitiko 4.

Ana Ponikvar Kolar

Facebook oglaševanje


Paket MINI
vodenje do 3 kategorij

183 € (cena z DDV) mesečno + oglaševalski proračun
Cena vzpostavitve kampanje:293 € (cena z DDV)
Implementacija Meta pixla
Nastavitev natančnih ciljnih skupin
Izdelava privlačnih kreativ
Nastavitev merjenja konverzij
Priprava oglaševalske strategije


Paket STANDARD
vodenje do 7 kategorij

329 € (cena z DDV) mesečno + oglaševalski proračun
Cena vzpostavitve kampanje:427 € (cena z DDV)
Implementacija Meta pixla
Nastavitev natančnih ciljnih skupin
Izdelava privlačnih kreativ
Nastavitev merjenja konverzij
Priprava oglaševalske strategije


Paket NAPREDNI
vodenje do 12 kategorij

512 € (cena z DDV) mesečno + oglaševalski proračun
Cena vzpostavitve kampanje:647 € (cena z DDV)
Implementacija Meta pixla
Nastavitev natančnih ciljnih skupin
Izdelava privlačnih kreativ
Nastavitev merjenja konverzij
Priprava oglaševalske strategije

This will close in 0 seconds

Google oglaševanje


Paket A
vodenje do 5 kategorij

171 € (cena z DDV) mesečno + oglaševalski proračun
Cena vzpostavitve kampanje: 257 € (cena z DDV)
Analiza ključnih besed
Analiza trga in konkurence
Priprava oglaševalske strategije
Tehnična priprava kampanje in spletne strani
Izdelava privlačnih in učinkovitih kreativ


Paket B
vodenje do 10 kategorij

232 € (cena z DDV) mesečno + oglaševalski proračun
Cena vzpostavitve kampanje: 354 € (cena z DDV)
Analiza ključnih besed
Analiza trga in konkurence
Priprava oglaševalske strategije
Tehnična priprava kampanje in spletne strani
Izdelava privlačnih in učinkovitih kreativ


Paket C
vodenje do 15 kategorij

257 € (cena z DDV) mesečno + oglaševalski proračun
Cena vzpostavitve kampanje: 499 € (cena z DDV)
Analiza ključnih besed
Analiza trga in konkurence
Priprava oglaševalske strategije
Tehnična priprava kampanje in spletne strani
Izdelava privlačnih in učinkovitih kreativ

This will close in 0 seconds

Optimizacija spletnih strani


Paket SEO 10
do 10 ključnih besed

330 € (cena z DDV)
Analiza obstoječega stanja
Analiza ključnih besed
Analiza škodljivih povezav
On site optimizacija do 10 ključnih besed
Svetovanje pri pripravi vsebine


Paket SEO 20
do 20 ključnih besed

560 € (cena z DDV)
Analiza obstoječega stanja
Analiza ključnih besed
Analiza škodljivih povezav
On site optimizacija do 20 ključnih besed
Svetovanje pri pripravi vsebine
Pošlji povpraševanje

This will close in 0 seconds

Izdelava spletnih strani


Paket MINI - predstavitveni paket

600 € (cena z DDV)
Registracija domene za 1 leto
Zakup gostovanja (1GB) za 1 leto
Kreiranje do 2 domenska maila
Namestitev osnovne oblikovne predloge prilagojene za mobilne telefone
Vnos vsebine na do 5 podstrani
Kreiranje kontaktnega obrazca


Paket STANDARD - osnovni paket

od 1.190 € (cena z DDV)
Registracija domene za 1 leto
Zakup gostovanja (1GB) za 1 leto
Kreiranje do 5 domenskih mailov
Namestitev in prilagoditev oblikovne predloge prilagojene za mobilne telefone (barve, fonti, elementi)
Priprava do 10 podstrani
Umestitev bloga
Kreiranje kontaktnih obrazcev
Namestitev Google analitike in obvestila za piškotke
Priprava pogojev uporabe in piškotkov.
Povezava s socialnimi omrežji
Kreiranje računa za e-novice (Mailerlite)
Vključena osnovna SEO optimizacija


Paket NAPREDNI - napredni paket

od 2.257 € (cena z DDV)
Registracija domene za 1 leto
Zakup gostovanja (2GB) za 1 leto
Kreiranje do 15 domenskih mailov
Namestitev in prilagoditev oblikovne predloge prilagojene za mobilne telefone (barve, fonti, elementi)
Priprava do 20 podstrani
Umestitev bloga
Namestitev in konfiguracija dodatka za spletno trgovino
Vnos do 10 izdelkov
Kreiranje kontaktnih obrazcev
Namestitev Google analitike in obvestila za piškotke.
Priprava pogojev uporabe in piškotkov ter osnovnih pogojev poslovanja.
Povezava s socialnimi omrežji
Kreiranje računa za e-novice (Mailerlite)
Vključena napredna SEO optimizacija

This will close in 0 seconds

Izdelava spletnih trgovin


Paket SHOP osnovni paket

od 1.586 € (cena z DDV)
Registracija domene za 1 leto
Zakup gostovanja (1 GB) za 1 leto
Kreiranje do 5 domenskih mailov
Namestitev in prilagoditev oblikovne predloge, prilagojene za mobilne telefone (barve, fonti, elementi)
Priprava do 10 podstrani
Umestitev bloga
Namestitev in konfiguracija dodatka za spletno trgovino
Vnos do 10 izdelkov
Kreiranje kontaktnih obrazcev
Namestitev Google analitike in obvestila za piškotke
Priprava pogojev uporabe in piškotkov ter osnovnih pogojev poslovanja
Povezava s socialnimi omrežji
Kreiranje računa za e-novice (Mailerlite)
Vključena osnovna SEO optimizacija


Paket SHOP PRO napredni paket

od 2.318 € (cena z DDV)
Registracija domene za 1 leto
Zakup gostovanja (2 GB) za 1 leto
Kreiranje do 15 domenskih mailov
Namestitev in prilagoditev oblikovne predloge, prilagojene za mobilne telefone (barve, fonti, elementi)
Priprava do 20 podstrani
Umestitev bloga
Namestitev in konfiguracija dodatka za spletno trgovino
Vnos do 20 izdelkov
Namestitev drugih razširitev za spletno trgovino
Kreiranje kontaktnih obrazcev
Namestitev Google analitike in obvestila za piškotke
Priprava pogojev uporabe in piškotkov ter osnovnih pogojev poslovanja
Povezava s socialnimi omrežji
Kreiranje računa za e-novice (Mailerlite)
Vključena napredna SEO optimizacija

This will close in 0 seconds