CTA: pomembna vsebinska sestavina vsake spletne strani in trgovine

29 januarja, 2021

Vaši blog prispevki kljub uram, vloženim v njihovo načrtovanje in pisanje, le znatno prispevajo k prodaji izdelkov? Še tako informativne spletne vsebine so brez strateško uvrščenih pozivov k akciji (ang. CTA-jev) brez pomena. Cilj vsakega imetnika spletne trgovine je navsezadnje prodaja in ne brezplačno svetovanje. Poleg tega v poplavi informacij spletni uporabniki pogosto pozabijo, kaj sploh iščejo in zakaj so določeno stran obiskali, zato jih je potrebno na to več čas opozarjati. To nalogo namesto vas opravljajo CTA-ji. V tem prispevku jih bomo obrali do kosti, predstavili njihove koristi, za konec pa vas bomo posladkali s triki, ki jih za ustvarjanje udarnih pozivov k akciji uporabljamo pri nas.

CTA (ang. »Call to action«) ali »pozivi k akciji« so kratke besedne zveze, ki spletnega obiskovalca skozi celotno trajanje obiska spletne strani/trgovine nagovarjajo k izvršitvi točno določene dejavnosti (nakup, ogled galerije, izdelkov …). Najdemo jih tudi v ostalih digitalnih promocijskih gradivih, kot so elektronska glasila (ang. “newsletters”) in spletni oglasi. Najbolj prepoznavno nastopajo v obliki barvnih mehurčkov različnih oblik:

Nekaj ostalih primerov CTA-jev:

  • KUPI ZDAJ
  • NAROČI SE NA SPLETNE NOVIČKE
  • PREVERI IZDELKE

Strateška umestitev na strani jim omogoča, da izkoristijo pridobljeno pozornost obiskovalca in jih nevsiljivo povabijo k izvršitvi želene dejavnosti oz. k akciji nakupa, ogleda, naročila …

O pomembnosti CTA-jev zgovorno pričajo tudi naslednji podatki:

  • Več kot 90 % vseh obiskovalcev, ki preberejo naslov članka, preberejo tudi CTA pozive (vir: Unbounce)
  • Promocijska elektronska sporočila, ki vsebujejo CTA pozive, ustvarijo za 317 % več klikov in 1617 % več prodaje (vir: WordStream)
  • CTA, ki ga umestimo v video vsebino, doseže do 380 % več klikov od klasičnih CTA pozivov (vir: QuickSporut)

V ŠTIRIH KORAKIH DO UDARNEGA CTA-ja, KI PRODAJA NAMESTO VAS

Povečajte število klikov za 90 % z uporabo prvoosebnih nagovorov

Po poročanju nekaterih digitalnih strokovnjakov so najbolj učinkoviti prvoosebni nagovori, saj z njimi bralcu omogočamo navidezno izbiro in potrditev, da samo on odloča o tem, ali bo na gumb kliknil. To je še posebej pomembno takrat, ko poskušate od bralca pridobiti občutljive podatke, kot so bančni podatki ali e-naslov. Personalizirana e-sporočila predstavljajo še dodaten plus, ki lahko kar do 6-krat povečajo možnost nakupa. To pa ni šala!

 

Uporabite A/B teste za testiranje različnih barvnih kombinacij CTA-jev

Raziskave so pokazale, da naj bi bile najbolj učinkovite barve tiste, ki ustvarjajo največji kontrast z ozadjem. Rdeči gumbi naj bi po pričevanju nekaterih strokovnjakov vzbujale občutke lahkote, modro obarvani gumbi pa kreativnost. Če je vaša stran vsebuje veliko modrih odtenkov, vzbudite pozornost svojih obiskovalcev z oranžnimi CTA-ji. Temne strani se lepo ujemajo z zelenimi pozivi k akciji. Dodatno lahko s pomočjo A/B testi učinkovitost vaših gumbov natančno izmerite, kar je sicer časovno zamudnejše opravilo, ki razkriva dragocene vzorce obnašanja vaših uporabnikov.

Ustvarite potrebo in občutek nujnosti nakupa z uporabo strateško izbranih besed

Pohitrite nakupni proces z uporabo besed, ki označujejo omejenost ponudbe, iztek posebne akcije … Vseeno bodite pri izbiri besed pozorni, da obiskovalca ne priganjate preveč, v nasprotnem primeru bodo vašo stran nezadovoljno zapustili in našli drugega ponudnika.

Uporabljajte barvite besedne zveze, polne entuziazma, ki kar prasketajo od čustvene naelektrenosti!

Minili so časi suhoparnih CTA-jev, oživite jih z uporabo aktivnih glagolov, obiskovalcem orišite svet, ki jih čaka s klikom na gumb.  Robotsko oblikovani pozivi k akciji lahko utripajo in skačejo po strani, pa ne bodo zato nič bolj učinkoviti. Ne podcenjujte niti pomembnosti detajlov, kot je uporaba ločil, saj s tem še dodatno ustvarjate učinke navdušenja. Dodajte vrednost svojim pozivom k akciji in premislite o svojih konkurenčnih prednostih ter ustvarite edinstveno prodajno ponudbo (ang. Unique selling proposition), ki je še posebej pomembna pri pridobivanju novih strank. Primer dobrih dobre prakse najdete spodaj:

Ta prispevek zaključujemo s hudo udarnim pozivom. Pripravljeni?

 

 

 

  • Vsi prispevki
Spletni partner d.o.o. Administrator
Strokovnjaki za digitalni marketing , Spletni partner d.o.o.

Ekipa spletnega partnerja. V našem podjetju imamo zaposlene strokovnjake z najrazličnejših področij digitalnega marketinga, ki se vsakodnevno trudijo pripravljati poučne in uporabne vsebine, ki vam bodo pomagale do uspeha na spletu.

Sledi mi
5/5 - (1 vote)