Banner image

Kako bi se v letu 2021 digitalnega marketinga lotil jaz?

Bliža se konec leta 2020 za katero lahko brez zadržkov rečemo, da je bilo v mnogih pogledih za številne podjetnike in gospodarstvo na sploh eno slabših v zadnjih letih.

Zaradi pandemije koronavirusa so se mnoga podjetja znašla na robu bankrota, številna so morala zapreti svoja vrata, spet druga pa so svoje poslovanje morala močno prilagoditi v kolikor so želela preživeti. V zadnjem času prejemamo precej podobnih vprašanj s strani naših obstoječih strank, kot tudi povsem neznanih podjetij in ljudi. Veliko večino vas namreč zanima, kako čim bolje izkoristiti prednosti, ki jih danes ponuja digitalni marketing, saj številna podjetja in posamezniki svoje poslovanje selijo na splet, kjer koronavirus zaenkrat še ni povzročil tolikšne škode. Hvala bogu!

Odločil sem se, da za vas pripravim nekaj nasvetov, kako se v letu 2021 znajti v poplavi vseh informacij, platform in načinov, ki so danes na voljo. Bodimo iskreni – vsega je absolutno preveč in nekdo, ki s tem področjem nima veliko izkušenj verjamem, da je popolnoma izgubljen. Potrudil se bom, da bom v tem prispevku čim bolj natančno in razumljivo zapisal plan, ki bi se ga držal jaz, če bi se v letu 2021 odločil za selitev določenega posla na splet.

Da bo celotna razlaga nekoliko bolj razumljiva in verjetno tudi bolj zanimiva in oprijemljiva, si bom izmislil primer podjetja, ki je bilo”hipotetično gledano” primorano zaradi koronavirusa precej zmanjšati ali v celoti prekiniti poslovanje v fizičnih poslovalnicah in bi se sedaj iz nič rado preselilo na splet. Kako naj postopa si lahko preberete v nadaljevanju.

Primer podjetja: recimo, da se naše izmišljeno podjetje imenuje Basic d.o.o., naša glavna dejavnost pa je prodaja izdelkov za male živali. Do izbruha koronavirusa smo naše izdelke prodajali v dveh fizičnih prodajalnah na različnih koncih Slovenije, sedaj pa se je naša prodaja bistveno zmanjšala in odločili smo se, da svoje poslovanje v veliki meri preselimo na splet.

Kako začeti?

Povem vam lahko, da je danes na trgu nešteto kanalov, ki jih lahko uporabite za promocijo vaših izdelkov na spletu. To je lahko celo večji problem, kot prednost. Seveda v primeru, da nimate pojma, kateri kanal izbrati in kako ga uporabljati.

Kakorkoli že, odločitev o tem, kako bomo izdelke v naši spletni trgovini oglaševali pride na vrsto nekoliko kasneje. Najprej je potrebno postaviti samo spletno trgovino, preko katere se bo vse skupaj sploh odvijalo.

1.) Postavitev spletne trgovine – kaj morate vedeti, na kaj paziti in koliko bo potrebno odšteti zanjo?

spletna trgovina

Če bi se jaz v tem trenutku odločal za postavitev spletne trgovine za svoj lasten posel, bi največ pozornosti posvetil naslednjim lastnostim, ki bi jih od spletne trgovine zahteval:

  • hitrost odpiranja in delovanja (obvezno pod 3 sekunde)
  • preglednost, enostavnost, minimalizem (izboljša stopnjo konverzije in povečuje oglede strani)
  • sodoben, privlačen izgled (vzbuja občutke kredibilnosti in profesionalnosti)
  • 100% prilagajanje različnim velikostim zaslonov (danes uporabniki dostopajo do strani z različnih naprav. Na vseh mora trgovina izgledati U NULO – to zahtevajte od vsakega ponudnika in od tega ne odstopajte!)
  • enostaven nakupni proces (če boste obiskovalca preveč zmedli, nakupa ne bo opravil)
  • imejte na voljo čim več različnih načinov plačevanja in dostave (uporabniki spleta so si med seboj zelo različni – poizkušajte vstreči vsem)

Kar morate za začetek še vedeti je to, da se spletne trgovine danes lahko izdelujejo na številnih platformah (skriptah), ki so za to namenjene. Pri nas najbolj poznani sta gotovo WordPress in Magento. WordPress sam najbolje poznam in lahko trdim, da je odličen za spletne trgovine. WordPress-ova glavna prednost je enostavnost uporabe za lastnika spletne trgovine. Ne potrebujete nekega posebnega znanja – vsak se to lahko hitro nauči, zato verjamem, da boste hitro osvojili delo z vašo spletno trgovino. Druga velika prednost je odlična predpriprava za SEO optimizacijo. O tem nekoliko kasneje…

Koliko bo potrebno odšteti za vašo novo spletno trgovino?: opcij je veliko, cena pa je običajno odvisna od vaših želja. Če boste ostali pri neki bolj enostavni, osnovni spletni trgovini (ki še vedno lahko deluje odlično in ustvarja dobro prodajo), potem cena ne bi smela biti previsoka. Lahko rečem, da se na trgu danes dobro, sodobno spletno trgovino lahko dobi za nekje med 1.300 € in 4.000 €. Seveda lahko odštejete tudi bistveno več, toda za neko osnovno trgovino to vsekakor ni potrebno.

Svetujem vam tudi, da se izogibate tistih zares najcenejših ponudnikov, saj po mojih izkušnjah rezultati skoraj nikoli niso takšni, kot bi si želeli oz. skoraj vedno se najdejo pomanjkljivosti, ki jih sami morda sploh ne boste opazili, na koncu pa bodo precej vplivale na samo prodajo – tega seveda nočemo, zato investiramo v našo spletno trgovino kakšen Evro več, saj se tako izognemo težavam in dodatnim stroškom v prihodnje.

2.) Optimizacija spletne strani in Google oglaševanje (Google Adwords)

optimizacija spletne trgovine

Ko boste imeli spletno trgovino postavljeno, urejeno točno tako, kot si boste zamislili, ko boste z vašim razvijalcem uspeli urediti tudi tiste najmanjše podrobnosti, za katere verjamete, da bodo naredile razliko med uspehom in neuspehom se bo zgodilo…Najverjetneje popolnoma nič 😀 To je “kruta” realnost, ki vam je nihče ne želi zaupati. No, sedaj sem vam jo jaz… Spletna trgovina kot taka ne bo ustvarjala nikakršnih rezultatov (na prodajo mislim – seveda), saj je najverjetneje nihče ne bo našel. Na tej točki številni obupajo… Vi tega seveda ne boste storili! Na tej točki se vse skupaj šele dobro začne…

Čas je, da postavite plan, kako spletno trgovino oglaševati in optimizirati, da bo le ta pričela ustvarjati promet. V našem primeri (trgovina za male živali) bi se jaz odločil, da bom najprej nekaj denarja vložil v optimizacijo same spletne strani, saj je to v svetu digitalnega marketinga (vsaj po mojem mnenju) osnova. Optimizacija spletne strani vam bo omogočila, da se boste pod vam pomembnimi ključnimi besedami v iskalniku Google pojavljali visoko med iskalnimi zadetki. V našem primeru bi to bile naslednje ključne besede: trgovina za male živali, trgovina za živali, igrače za pse, hrana za mačke…. V koliko se bo naša spletna stran pod temi ključnimi besedami v iskalniku Google uvrščala visoko, bomo ustvarjali visoko stopnjo konverzije, saj ta obisk velja za enega najbolj kvalitetnih, kar jih lahko ta hip dobite na spletu. Kaj točno optimizacija je in kako poteka si preberite tukaj: https://spletnipartner.si/optimizacija-spletnih-strani/

Kaj morate vedeti? 

SEO optimizacija spletnih strani je lahko zelo dolgotrajen postopek. Za nove spletne strani in trgovine lahko optimizacija traja tudi do 6 ali celo 12 mesecev, preden so vidni pravi rezultati. Ampak nič zato! Še vedno je to kanal, ki ga vsekakor ne smemo pozabiti, saj nam bo v prihodnje prinašal izjemno kakovosten obisk. Svetoval pa bi vam, da na začetku, dokler prvi rezultati še ne bodo vidni investirate tudi v Google Adwords oglaševanje, kjer pa lahko zakupite vam pomembne ključne besede in se tako med vodilnimi zadetki pojavite takoj! V tem primeru bo za posamezen klik seveda potrebno nekaj plačati, vseekakor pa lahko pričakujete dobre rezultate. Več o Google oglaševanju si lahko preberete tukaj: https://spletnipartner.si/google-oglasevanje/

3.) Grajenje skupnosti (Facebook stran, Instagram profil in Email lista)

grajenje skupnosti

Ko bi imeli v naši novi spletni trgovini urejeno vse od zgoraj naštetega, ko bi trgovina počasi pričela dobivati obisk in nekaj prodaje, bi se takoj lotil grajenja skupnosti. To po domače povedano pomeni to, da bi obiskovalce naše spletne trgovine poizkušal nekako pripraviti do tega, da se prijavijo na našo email listo, da nam sledijo na socialnih omrežjih (saj res, tega do sedaj še nisem omenil… Ko bi postavili novo spletno trgovino bi kreiral tudi Facebook stran in Instagram profil. O tem v tem prispevku ne bom kaj dosti pisal, saj menim, da številni že poznajo Facebook strani in Instagram profile. V kolikor pa bi me vi o tem radi posebej povprašali, mi pišite na ziga@spletnipartner.si in odgovoril bom na vaša vprašanja) in jih tako pripravimo do tega, da postanejo del naše skupnosti, ki bo v prihodnje predstavljala odlično ciljno skupino za trženje naših izdelkov.

Za grajenje email liste bi vam priporočili platformo MailerLite, ki vam omogoča zelo enostavno pošiljanje email sporočil vsem prijavljenim na vaši email listi. Brezplačen račun si lahko odprete TUKAJ.

Na takšen način boste lahko kasneje svoje izdelke tržili tudi preko Facebook strani, Instagram profila ali email baze. Takšen način oglaševanja je brezplačen in lahko v primeru, da je pravilno izpeljan izjemno učinkovit. Več informacij o email marketingu najdete tukaj: https://spletnipartner.si/email-marketing/

4.) Facebook oglaševanje + Instagram oglaševanje

facebook oglaševanje 2021

Facebook stran in Instagram profil sta odličen način promocije in odličen način za grajenje skupnosti, sta pa nekoliko omejena. Vaše objave namreč običajno vidijo samo tisti, ki vam sledijo – le redko kdaj bo objava segla dlje (predvsem na Facebooku), zato vam toplo priporočam, da se odločite tudi za Facebook in Instagram oglaševanje.

Brez velikih dvomov je Facebook oglaševanje ta hip eden najbolj “vročih” načinov oglaševanja, kar jih je. V našo novo spletno trgovino za male živali bi zagotovo nekaj ljudi poizkušal pridobiti tudi preko Facebook in Instagram plačljivega oglaševanja, kar bi nam omogočilo, da v spletno trgovino pripeljemo nekaj zares ozko targetiranih obiskovalcev, ki bodo ustvarjali visoke stopnje konverzije. V svetu digitalnega marketinga je danes zelo malo spletnih trgovin, ki se ne poslužujejo oglaševanja preko Facebooka in še te verjamem, da se bodo kmalu premislile. Rezultati, ki jih (v primeru pravilne izvedbe) prinaša Facebook oglaševanje so preprosto predobri, da bi jih lahko ignorirali.

Več o Facebook oglaševanju si lahko preberete tukaj: https://spletnipartner.si/facebook-oglasevanje/

5.) Merjenje vsega mogočega in prilagajanje oglaševanja glede na rezultate

merjenje rezultatov

Kanalov in načino, kako oglaševati spletno trgovino je še veliko. Zgoraj sem omenil samo nekaj po mojem mnenju najbolj učinkovitih. Sam pri promociji spletne trgovine nikakor ne bi spregledal SEO optimizacije, Google Adwords oglaševanja, nikakor ne bi izpustil Facebook plačljivega oglaševanja, prav tako pa bi redno in vztrajno gradil skupnost, ki ima lahko čez čas neverjetno moč.

Ko bi imel celoten sistem, kot sem ga zgoraj omenil postavljen, bi sledilo merjenje vseh rezultatov in spremljanje učinka. Vsak izmed zgoraj omenjenih načinov oglaševanja omogoča enostavno merjenje. Vse platforme, ki jih boste v tem primeru potrebovali imajo zelo lepo, berljivo predstavljene statistike uspešnosti, tako da boste lahko hitro presodili kateri kanali vam prinašajo največ prometa in kateri porabljajo vaš denar brez pravega učinka.

V digitalnem marketingu je pomembno, da se znamo vsake toliko tudi ustaviti, pregledati napredek, narediti krajšo refleksijo in na podlagi sprejetih ugotovitev ali bolje sklepov oz. izkušenj (kakorkoli že :D… ) začrtati novo pot naprej. Vse danes lahko natančno izmerimo, zato si nikar ne dovolite, da boste porabljali denar, čas in energijo na kanalih, ki ne prinašajo želenih rezultatov.

Želim vam veliko poslovnih uspehov v letu 2021 – v primeru kakršnihkoli vprašanj, pa smo vam v Spletnem partnerju vedno na voljo.

  • Vsi prispevki
Žiga Kranjec Administrator
Specialist za digitalni marketing , Spletni partner d.o.o.

S področja digitalnega marketinga imam večletne izkušnje. V podjetju Spletni partner d.o.o. skrbim pretežno za plačljivo Facebook in Google oglaševanje, kot tudi optimizacijo spletnih strani in trgovin. Svet digitalnega marketinga se izjemno hitro spreminja, zato se trudim spremljati glavne svetovne trende na tem področju in iskati nove pristope, ki bodo našim strankam omogočili boljši spletni nastop.