Kazalo članka:
Ko se lotimo oglaševanja svojih izdelkov ali storitev, nas pogosto lahko o našem uspehu oziroma neuspehu zavedejo določeni podatki, ki so na papirju sicer videti odlično, a ne dajejo jasne slike o tem, ali naše oglaševalske taktike delujejo ali ne. Če govorimo o socialnih omrežjih, recimo Facebooku, so to všečki in sledilci.
Posredno sicer ti lahko pomagajo pri in vplivajo na, na primer, prodajo, neposredno pa je za Facebook konverzija veliko boljši pokazatelj (ne)uspeha našega posla. V nadaljevanju o tem, kaj je Facebook konverzija in kako jo merimo.
Zakaj všečki in sledilci niso dober način merjenja uspeha oglaševanja na Facebooku? Če je namen naše Facebook strani zgolj pridobiti veliko publiko za naša razmišljanja, potem je povečanje števila sledilcev smiseln cilj. V oglaševanju pa število všečkov ne sme biti samo sebi namen, temveč moramo biti pozorni predvsem na to, koliko od tistih, ki nas spremljajo na Facebooku, dejansko opravi dejanje, ki ga pričakujemo od njih. Število ljudi, ki opravijo to dejanje, v razmerju s številom vseh sledilcev na Facebooku imenujemo Facebook konverzija. Vse, kar delamo, torej delamo s ciljem konverzije. Dejanje, ki ga pričakujemo od sledilcev v tem primeru, je najpogosteje nakup ali prijava na e-mail listo, lahko pa je tudi kakršnakoli druga interakcija s stranjo ali objavo.
Kako se torej meri Facebook konverzija?
Konverzijo v splošnem lahko izračunamo s preprostim računom: vzamemo število ljudi, ki so bili v stiku z našo stranjo, in ga delimo s številom ljudi, ki so na podlagi stika opravili pričakovano dejanje. Dobljeno število nato pomnožimo s 100. Primer: če je naš oglas na Facebooku videlo 5000 ljudi, 50 od teh pa je oglas kliknilo in opravilo nakup, je Facebook konverzija 50/5000 * 100 = 1-odstotna. Na večini spletnih strani lahko vidimo, od kod prihajajo obiskovalci, tako da si lahko z ročnim izračunom ustvarimo vsaj približno sliko o tem, kako uspešno je naše oglaševanje na posameznih platformah.
Facebook nam te zadeve močno poenostavi, saj v veliki meri sam beleži konverzijo in nam zbrane podatke nudi v vpogled. Facebook lahko meri privzete konverzije v okviru Facebook pixla, lahko pa tudi sami nastavimo konverzije, ki jih želimo meriti. V tem primeru določimo pravilo konverzije (pogoj, da je Facebook konverzija opravljena) in tip konverzije. V večini primerov to pomeni, da bomo morali vpisati povezavo, katere obisk pomeni, da je konverzija opravljena. Tip oziroma kategorija konverzije pa bo pomagala Facebooku določiti, komu in kako prikazovati oglas, da bo Facebook konverzija čimvečja. Nastavimo lahko tudi, ali želimo spremljati samo tiste konverzije, pri katerih so ljudje kliknili na oglas, ali tudi tiste, kjer so oglas videli, a je do konverzije prišlo po drugi poti.
Kako pa lahko povečamo konverzijo?
Z določenimi koraki si lahko pomagamo, da bo naša Facebook konverzija čim večja. Zelo pomembno je, da je možnost opravljanja dejanja, ki ga pričakujete od ljudi, optimizirana za pametne telefone. Uporabniki namreč do socialnih omrežij čedalje več dostopajo na mobilnih telefonih. Nadalje moramo poskrbeti za vizualno privlačen oglas, ki bo pritegnil pozornost, in privlačno pristajalno stran, kamor klik na oglas pelje. Oglas naj vsebuje neposreden poziv k dejanju (call to action ali CTA), v katerem uporabljate močne glagole. Splača se tudi premisliti, katera oblika oglasa je najprimernejša za vrsto konverzije, ki jo želite doseči.
In kdaj smo s konverzijo na Facebooku lahko zadovoljni? Enoznačnega odgovora na to vprašanje ni. V povprečju je konverzija dva- do triodstotna, redki pa dosegajo deset odstotkov konverzije in več. V nobenem primeru pa se ni potrebno preveč primerjati z ostalimi – dobra Facebook konverzija je takšna, ki se nam zdi primerna glede na naš vložen čas in denar. Seveda pa vedno obstaja prostor za izboljšave.
- Po kolikšnem času bo optimizacija internet strani obrodila sadove? - 05. 07. 2024
- Kako poteka oglaševanje na Instagramu in zakaj je pomembno? - 04. 07. 2024
- Prenova spletne strani za majhna podjetja - 25. 06. 2024