Nazaj

Kako pisati blog? Poglobljen vodič za blogerje začetnike

Blogerstvo je danes v porastu. Zdi se, da novi blogi rastejo kot gobe po dežju in mnogi se danes borijo za kos blogerske pogače. Se jim želite pridružiti? Dobra novica je, da je pisanje bloga lahko prav enostavno! Ne, ljudje, ki pišejo blog (in morda z njim celo zaslužijo!) niso superljudje, so le ljudje, ki so začutili ljubezen do pisanja in so bili v to ljubezen pripravljeni vložiti svoj čas in v nekaterih primerih tudi denar.

Kako začeti z lastnim blogom? Enostavno!

Izbira teme. Prvi korak, da začnete blogati, je, da veste, o čem bi radi pisali. To je lahko področje življenja, ki vas še posebej zanima, recimo kozmetika, knjige, ekologija ali kaj podobnega, v zadnjem času pa so priljubljeni tudi takoimenovani »lifestyle« blogi, kjer avtorji pišejo o svojem življenju (čeprav imajo tudi ti blogi ponavadi neko rdečo nit).

V Sloveniji so najbolj razširjeni modni blogi, blogi, kjer avtorice pišejo o različnih kozmetičnih produktih in blogi o življenju mladih mamic in družin.

Če si boste izbrali katero od teh tem, se vam lahko zgodi, da se bo vaš blog izgubil v poplavi vseh ostalih. A če do neke teme čutite veliko strast, naj vas to ne ustavi. To, da pišete o temi, ki je tudi pri drugih blogerjih popularna, pač pomeni, da se boste morali še dodatno potruditi, da bo vaš blog res nekaj edinstvenega in da bo izstopal, saj boste tako lažje dosegli in zadržali bralce.

Izbira teme bloga ponavadi poteka na enega izmed dveh načinov: ali ste nad nekim področjem življenja še posebej navdušeni in se odločite, da želite preko bloga to svoje navdušenje deliti tudi z drugim, ali pa si zaželite pisati blog in začnete šele nato razmišljati, o kateri temi bi pisali. Seveda gre tudi tako, a blogi, kjer avtorji svojo ljubezen do nečesa delijo v obliki zapisov, so ponavadi bolj pristni.

Izbira imena. Vsak dober blog mora imeti ime, ki bo bralcem padlo v oči, ki si ga ni težko zapomniti, ki ga je enostavno napisati in enostavno izgovoriti, a je hkrati kreativno in edinstveno. Če pišete o določeni temi, je dobro, da se ime bloga nekako navezuje na to temo, pri »lifestyle« blogih pa so popularna imena, ki so sestavljena iz imena in priimka avtorja. Ime bloga pa je seveda lahko tudi kombinacija obojega. Če vam je ime Maruša in boste pisali blog o peki, ga lahko na primer poimenujete Maruša peče ali kaj podobnega.

tema

Ko ste si izbrali temo in ime, pride na vrsto razmislek o tem, ali želite z blogom zaslužiti tudi kaj denarja ali bo to zgolj vaš spletni dnevnik, kjer boste delili svoja razmišljanja.

Morda se vam zdi razmislek o denarju tako zgodaj na začetku vaše blogerske poti neprimeren, vendar je vsekakor potreben, ker bo to vplivalo že na nekatere aspekte samega postavljanja bloga.

Na primer gostovanje. Če želite imeti blog, na katerem boste z bralci delili svoje poglede in razmišljanja in če boste na ta blog gledali kot na hobi, boste verjetno izbrali brezplačno različico gostovanja – ki nikakor ni slaba, ni pa najbolj primerna za »profesionalno« bloganje. Pri brezplačnem gostovanju niste vi lastnik vaše spletne strani, čeprav ste lahko na njen seveda navedeni kot avtor. Kar pomeni, da se lahko pravi lastnik, torej tisti, ki pri njem brezplačno gostujete, odloči, da se bo iz danes na jutri nehal ukvarjati s to dejavnostjo in ostali boste brez spletne strani, v katero ste vložili toliko trdega dela. Pri brezplačnem gostovanju boste omejeni še glede nekaterih drugih stvari: morda glede vrste oglasov, ki jih lahko objavljate na svoji strani, morda glede možnosti urejanja strani, vsekakor pa glede izbire imena domene. V bistvu si lahko izberete kakršnokoli ime želite, vendar boste zraven dobili še nek dodatek, ki ni videti ravno profesionalno in bralcu že takoj pove, da se nahaja na strani, v katero avtor ni finančno vlagal. Če ste zgoraj omenjena Maruša, ki peče, in ste si na primer izbrali brezplačno gostovanje na spletni strani Blogger, bo naslov vaše strani www.marusapece.blogspot.com namesto www.marusapece.com.

Ta ravnokar omenjena zadeva je domena. Tudi registracija domene vas bo nekaj stala, vendar so ti stroški manjši, kot si marsikdo zamišlja. Domena in gostovanje vas bosta načeloma skupaj stala nekaj deset evrov na leto.

Seveda si lahko, tudi če sprva izberete brezplačno različico, kasneje premislite in registrirate domeno ter si uredite plačljivo gostovanje. Večinoma se da narediti celo prenos strani, tako da ob morebitnih spremembah načrtov ne boste izgubili že objavljenih vsebin.

Brezplačno gostovanje je tudi dobra ideja, če želite »stestirati trg«, koliko ljudi zanima to, kar imate za povedati, preden se vam začnejo nabirati stroški.

Marsikaterega blogerja začetnika je strah, da ga bo svetovni splet označil za prodanega, če bo z blogom poskušal zaslužiti. A poglejte na to s te strani: če je pisanje bloga vaša strast, boste temu verjetno želeli posvetiti čimveč časa. Če boste bloganju posvečali veliko časa, se boste v tem izboljšali, od česar bodo imeli korist tudi vaši bralci (boljši slog, več zanimivih vsebin). In če boste z blogom zaslužili dovolj denarja, da vam ne bo treba hoditi v službo (kar nikakor ne pomeni, da vam ne bo treba delati!), boste lahko ves svoj čas posvetili blogu. Zelo verjetno ne gre za to, da bi želeli služiti mastne denarce in ljudi ropati njihovega težko prisluženega denarja, temveč za to, da želite s svojo strastjo zaslužiti za preživetje. In kdo si tega ne želi?

urejanje spletne strani

Pri gostovanju in domeni se vaši stroški s spletno stranjo lahko končajo. Lahko si spletno stran uredite sami, izdelate logotip, poskrbite za grafično podobo, namestite vtičnike in jo skratka prilagodite po svoje. Težava je, da boste morali za poglobljeno urejanje poznati vsaj osnove programiranja in html-ja. Če se s tem ne želite ukvarjati, lahko najamete osebo, ki bo zadeve uredila namesto vas, da se boste lahko samo usedli za računalnik in začeli pisati.

Če želite, da bo vas in vaš blog našlo čimveč ljudi, ni dovolj samo to, da pišete. Niti ni dovolj, da dobro pišete. Kvalitetna vsebina je sicer podlaga vsakega popularnega bloga, vendar bo potrebnega še nekaj dela, če želite pridobiti čimveč bralcev. Eden od načinov je optimizacija – proces, s katerim spletno stran dvignemo (in obdržimo) na čimvišji poziciji v Googlu in ostalih brskalnikih. Tudi s tem se lahko ukvarjate sami, lahko pa plačate neki osebi ali podjetju, da to dela namesto vas. Svoj blog lahko seveda, kar je tudi priporočljivo, promovirate na različnih socialnih omrežjih. A pozor: boljše si je izbrati eno ali dve omrežji in promocijo preko njiju obvladati do potankosti kot objavljati na več omrežjih in to samo z napol izdelano strategijo.

Če želite z blogom zaslužiti, imate za to več možnosti. Lahko z blogom tržite nek svoj izdelek ali storitev (na primer kozmetično linijo, ročne izdelke, knjigo ali svetovanje na temo prihrankov). Lahko si na spletno stran namestite Google oglase, kjer boste dobili nekaj malega vsakič, ko bo nekdo na vaši strani kliknil na oglas ali opravil nakup. Lahko pa v zameno za plačilo sodelujete s podjetji. Eden od načinov je na primer pisanje sponzoriranih objav, kjer vam podjetje plača neko fiksno ceno, da napišete objavo o nekem njihovem produktu oziroma storitvi. Drugi način je affiliate marketing, kjer ste plačani samo, ko kdo preko vaše strani opravi nakup.

Pišite, pišite, pišite

Zdaj, ko ste razmislili o vseh vidikih vašega bloga, vam ostane le še to, da pišete. Več, ko boste pisali, boljši boste v tem postali. Ne obupajte in stremite k temu, da bo na vaši spletni strani ogromno unikatne, kvalitetne vsebine.

bloganje

Fotografije. Vsak dober avtor bloga monotonijo teksta kdaj pa kdaj razbije tudi s kakšno fotografijo. Vendar je tudi kvaliteta te fotografije pomembna. Danes lahko čisto dobre fotografije delate s pametnim telefonom, važno pa je tudi, da vi znate posneti dobro fotografijo – osvetlitev, kompozicija, itd. Če vas fotografija zanima, na spletu poiščite napotke. Če iz kakršnega koli razloga ne želite objavljati svojih fotografij, obstajajo spletne strani s čudovitimi fotografijami, ki so povrh vsega še brezplačne. A te fotografije uporablja veliko ljudi, zato tvegate, da boste izpadli neoriginalni.

Kot vidite, je postati bloger precej enostavno – nikakor pa ni lahko. Če želite pustiti službo in delati manj, bloganje ni za vas. Uspešno vodenje spletne strani, še posebej, če to delate sami in z željo po zaslužku, bo od vas zahtevalo, da boste kdaj delali še dlje od klasičnega osemurnega delavnika. Če pa si zastavite jasne cilje in se bloganja lotite z vso resnostjo, se vam blo vloženo delo gotovo poplačalo.

Spletni partner d.o.o.

Facebook oglaševanje


Paket MINI
vodenje do 3 kategorij

183 € (cena z DDV) mesečno + oglaševalski proračun
Cena vzpostavitve kampanje:293 € (cena z DDV)
Implementacija Meta pixla
Nastavitev natančnih ciljnih skupin
Izdelava privlačnih kreativ
Nastavitev merjenja konverzij
Priprava oglaševalske strategije


Paket STANDARD
vodenje do 7 kategorij

329 € (cena z DDV) mesečno + oglaševalski proračun
Cena vzpostavitve kampanje:427 € (cena z DDV)
Implementacija Meta pixla
Nastavitev natančnih ciljnih skupin
Izdelava privlačnih kreativ
Nastavitev merjenja konverzij
Priprava oglaševalske strategije


Paket NAPREDNI
vodenje do 12 kategorij

512 € (cena z DDV) mesečno + oglaševalski proračun
Cena vzpostavitve kampanje:647 € (cena z DDV)
Implementacija Meta pixla
Nastavitev natančnih ciljnih skupin
Izdelava privlačnih kreativ
Nastavitev merjenja konverzij
Priprava oglaševalske strategije

This will close in 0 seconds

Google oglaševanje


Paket A
vodenje do 5 kategorij

171 € (cena z DDV) mesečno + oglaševalski proračun
Cena vzpostavitve kampanje: 257 € (cena z DDV)
Analiza ključnih besed
Analiza trga in konkurence
Priprava oglaševalske strategije
Tehnična priprava kampanje in spletne strani
Izdelava privlačnih in učinkovitih kreativ


Paket B
vodenje do 10 kategorij

232 € (cena z DDV) mesečno + oglaševalski proračun
Cena vzpostavitve kampanje: 354 € (cena z DDV)
Analiza ključnih besed
Analiza trga in konkurence
Priprava oglaševalske strategije
Tehnična priprava kampanje in spletne strani
Izdelava privlačnih in učinkovitih kreativ


Paket C
vodenje do 15 kategorij

257 € (cena z DDV) mesečno + oglaševalski proračun
Cena vzpostavitve kampanje: 499 € (cena z DDV)
Analiza ključnih besed
Analiza trga in konkurence
Priprava oglaševalske strategije
Tehnična priprava kampanje in spletne strani
Izdelava privlačnih in učinkovitih kreativ

This will close in 0 seconds

Optimizacija spletnih strani


Paket SEO 10
do 10 ključnih besed

330 € (cena z DDV)
Analiza obstoječega stanja
Analiza ključnih besed
Analiza škodljivih povezav
On site optimizacija do 10 ključnih besed
Svetovanje pri pripravi vsebine


Paket SEO 20
do 20 ključnih besed

560 € (cena z DDV)
Analiza obstoječega stanja
Analiza ključnih besed
Analiza škodljivih povezav
On site optimizacija do 20 ključnih besed
Svetovanje pri pripravi vsebine
Pošlji povpraševanje

This will close in 0 seconds

Izdelava spletnih strani


Paket MINI - predstavitveni paket

600 € (cena z DDV)
Registracija domene za 1 leto
Zakup gostovanja (1GB) za 1 leto
Kreiranje do 2 domenska maila
Namestitev osnovne oblikovne predloge prilagojene za mobilne telefone
Vnos vsebine na do 5 podstrani
Kreiranje kontaktnega obrazca


Paket STANDARD - osnovni paket

od 1.190 € (cena z DDV)
Registracija domene za 1 leto
Zakup gostovanja (1GB) za 1 leto
Kreiranje do 5 domenskih mailov
Namestitev in prilagoditev oblikovne predloge prilagojene za mobilne telefone (barve, fonti, elementi)
Priprava do 10 podstrani
Umestitev bloga
Kreiranje kontaktnih obrazcev
Namestitev Google analitike in obvestila za piškotke
Priprava pogojev uporabe in piškotkov.
Povezava s socialnimi omrežji
Kreiranje računa za e-novice (Mailerlite)
Vključena osnovna SEO optimizacija


Paket NAPREDNI - napredni paket

od 2.257 € (cena z DDV)
Registracija domene za 1 leto
Zakup gostovanja (2GB) za 1 leto
Kreiranje do 15 domenskih mailov
Namestitev in prilagoditev oblikovne predloge prilagojene za mobilne telefone (barve, fonti, elementi)
Priprava do 20 podstrani
Umestitev bloga
Namestitev in konfiguracija dodatka za spletno trgovino
Vnos do 10 izdelkov
Kreiranje kontaktnih obrazcev
Namestitev Google analitike in obvestila za piškotke.
Priprava pogojev uporabe in piškotkov ter osnovnih pogojev poslovanja.
Povezava s socialnimi omrežji
Kreiranje računa za e-novice (Mailerlite)
Vključena napredna SEO optimizacija

This will close in 0 seconds

Izdelava spletnih trgovin


Paket SHOP osnovni paket

od 1.586 € (cena z DDV)
Registracija domene za 1 leto
Zakup gostovanja (1 GB) za 1 leto
Kreiranje do 5 domenskih mailov
Namestitev in prilagoditev oblikovne predloge, prilagojene za mobilne telefone (barve, fonti, elementi)
Priprava do 10 podstrani
Umestitev bloga
Namestitev in konfiguracija dodatka za spletno trgovino
Vnos do 10 izdelkov
Kreiranje kontaktnih obrazcev
Namestitev Google analitike in obvestila za piškotke
Priprava pogojev uporabe in piškotkov ter osnovnih pogojev poslovanja
Povezava s socialnimi omrežji
Kreiranje računa za e-novice (Mailerlite)
Vključena osnovna SEO optimizacija


Paket SHOP PRO napredni paket

od 2.318 € (cena z DDV)
Registracija domene za 1 leto
Zakup gostovanja (2 GB) za 1 leto
Kreiranje do 15 domenskih mailov
Namestitev in prilagoditev oblikovne predloge, prilagojene za mobilne telefone (barve, fonti, elementi)
Priprava do 20 podstrani
Umestitev bloga
Namestitev in konfiguracija dodatka za spletno trgovino
Vnos do 20 izdelkov
Namestitev drugih razširitev za spletno trgovino
Kreiranje kontaktnih obrazcev
Namestitev Google analitike in obvestila za piškotke
Priprava pogojev uporabe in piškotkov ter osnovnih pogojev poslovanja
Povezava s socialnimi omrežji
Kreiranje računa za e-novice (Mailerlite)
Vključena napredna SEO optimizacija

This will close in 0 seconds