6 idej za delo od doma

21 maja, 2020

Delo od doma že kar nekaj časa postaja alternativa delu za računalnikom v pisarni, saj delavcem omogoča bolj fleksibilno prilagajanje delovnega časa, lažje usklajevanje družinskih in prostočasnih obveznosti s službo, ter nenazadnje prihrani veliko izgubljenega časa, ki bi ga drugače porabili za na prihod na delo in z dela domov. Vseeno pa delo z udobja domače dnevne sobe v sebi skriva kar nekaj pasti, zato vam predstavljamo 6 idej, ki vam bodo pomagale, da bo vaše delo od doma učinkovito in produktivno.

  1. Uredite si delovni prostor

Ko začnete z delom od doma, je zelo pomembno, da si uredite delovni prostor. V svojem stanovanju najdite kotiček, ki vam bo omogočal zbrano delo, s čim manj motečimi dejavniki. Pomembno je, da je prostor svetel, da vam omogoča dovolj delovne površine za delo, ter da imate na dosegu roke vso dokumentacijo, ki jo potrebujete. Prenašanje in iskanje map vam bo namreč vzelo veliko časa, hkrati pa bo okrnilo vašo zbranost, kar bo negativno vplivalo na delo.

Če imate doma toliko prostora, da vam »delovnega mesta« ni treba po zaključku dela pospravljati, si ga lahko tudi popestrite z različnimi dodatki, ki vam bodo dvignili motivacijo. Lahko si na steno obesite fotografije družinskih članov, kakšne motivacijske misli, morda dodate kakšno zelenje … Prepustite se svojemu okusu in domišljiji. Lepo urejen delovni prostor s seboj prinaša zvrhan koš motivacije za uspešno delo.

  1. Uredite se

Čeprav si delo od doma marsikdo predstavlja kot odlično priložnost, da je lahko ves dan v pižami, to ne drži najbolj. Res je, da pižama pooseblja udobje in sproščenost, vendar bo kmalu začela negativno vplivati tudi na delovno uspešnost, saj boste vse težje zabrisovali mejo med časom doma in časom v službi.

Za to vam svetujemo, da si pred vsakim delovnim dnem vzamete nekaj minut, da se uredite. Seveda pri delu od doma nihče ne pričakuje, da boste ves dan sedeli pred računalnikom v kravati ali popolno naličeni. Najdite neko ravnovesje, ki vam bo omogočalo tako udobno delo, kot tudi sporočalo, da ste v službi.

  1. Ustvarite si rutino

Največja past pri delu od doma je mešanje službe, prostega časa in družine. Hitro se zgodi, da z vmesnimi prekinitvami delate ves dan za službo, vmes pa se posvečate še družinskim obveznostim. Če niste zelo organiziran tip človeka vam vaše misli začnejo neprestano begati med službo in družino, zaradi česar niste popolnoma osredotočeni na nobeno stvar.

Zato je pomembno, da si ustvarite rutino, ki vam bo omogočala, da boste uspešno ločevali čas, namenjen delu od doma in čas, namenjen družini. Nihče od vas ne zahteva, da namenite strnjenih 8 ur delu od doma ter na to naslednjih 8 ur skrbi za družino. Lahko si delo razdelite na manjše enote, recimo da 6 ur opravite v dopoldanskem času, 2 uri pa zvečer. Pomembno je le, da to postane rutina, na katero se bodo navadili tudi ostali družinski člani. Zaradi tega se boste v času službe lahko 100 % posvetili le delu, v preostalem času, pa boste lahko popolnoma predani družini in vašim prostočasnim dejavnostim.

delo od doma

  1. Načrtujte svoje delo

Delo od doma vam omogoča tudi to, da ste do neke mere sam svoj šef pri razporejanju obveznosti. Tako kot bi se v službi pri jutranji kavici dogovorili, kaj bo kdo čez dan naredil, enako naredite doma. Pred začetkom dela si vzemite nekaj minut, da pregledate, kaj vse morate opraviti in si naredite približen načrt dela. Tako si boste delovne naloge lahko enakomerno razporedili čez ves teden in se ne boste ulovili v začarani krog lovljenja zadnjih rokov za oddajo določene naloge.

  1. Ne pozabite na odmore

Človeško telo ni narejeno za 8 ur strnjenega sedenja za računalnikom. Naša koncentracija po navadi traja okoli 45 minut. V tem času je vaše delo produktivno, nato pa se možgani utrudijo in čeprav jih vi silite v delo, vaše delo od doma ni več tako učinkovito. Zato poskrbite, da si boste vsako uro vzeli 5 minut odmora, med katerim se malo sprehodite, prezračite prostor, malo popijte in prigriznite, lahko tudi malo potelovadite. S tem poskrbite, da bodo vaši možgani zopet pripravljeni na delo. Rezultati več različnih raziskav so namreč pokazali, da v enakem časovnem obdobju lahko naredite veliko več, če si vsako uro vzamete nekaj minut premora, kakor da si po štirih urah vzamete pol ure odmora in na to zopet 4 ure sedite.

  1. Naučite se odklopiti od dela

Kot smo omenili že pri ustvarjanju rutine, je pomembno, da tudi če opravljate delo od doma, da znate potegniti črto med službo in družino. V času, ko ne opravljate dela zato pospravite računalnik in izklopite službeni telefon, saj se boste le tako lahko odpočili in pripravili za izzive naslednjega dne.

Delo od doma je lahko uslužbencu zelo prijazen način dela, ki mu omogoča lažje usklajevanje službe in družine. Pomembno pa je, da si ustvari rutino ter nauči ločevati službo in prosti čas, drugače se lahko sanje o delu od doma lahko hitro spremenijo v nočno moro.

 

  • Vsi prispevki
Spletni partner d.o.o. Administrator
Strokovnjaki za digitalni marketing , Spletni partner d.o.o.

Ekipa spletnega partnerja. V našem podjetju imamo zaposlene strokovnjake z najrazličnejših področij digitalnega marketinga, ki se vsakodnevno trudijo pripravljati poučne in uporabne vsebine, ki vam bodo pomagale do uspeha na spletu.

Sledi mi
Ocenite to stran