Marketing
Pojem marketing zajema vse dejavnosti, s katerimi omogočamo vez med ponudnikom/proizvajalcem, njegovim izdelkom oziroma storitvijo in uporabnikom/kupcem. Marketing proučuje ciljne trge in uporabnike in išče načine, da bi se v povezavi z njimi dosegli čim boljši finančni rezultati.
Pojav digitalnega marketinga
Danes pojem marketing dobiva nove razsežnosti, kajti z razvojem digitalizacije, interneta in sodobnih komunikacijskih poti prihaja v ospredje digitalni marketing.
Razvoj tehnologije je bil na prelomu dvajsetega stoletja izjemen. Pojav računalnikov, interneta, mobilne telefonije, spletnih korporacij, kot so Google, Facebook, Amazon … je popolnoma spremenil naše življenje in tudi naše navade. Danes si ne znamo predstavljati življenja in delovanja v družbi brez uporabe mobilnega telefona, računalnika in spleta.
Temu se je moralo prilagoditi tudi »digitalno« trženje oziroma digitalni marketing. Sodobna tehnologija je odprla vrata novim prodajnim potem in oglaševalskim kanalom, sodobnega kupca, ki je vpet v digitalni svet, je potrebno nagovoriti drugače, drugačen pa je tudi način analize rezultatov trženja.
Danes povprečen Zemljan nameni uporabi mobilnega telefona, računalnika ali tablice že več kot pet ur na dan. Skorajda vsi nakupi se že opravljajo prek spleta. Na ta način nakupujemo oblačila, obutev, tehnično blago, naročamo storitve, rezerviramo letovanja, se izobražujemo, informiramo, raziskujemo, komuniciramo s poslovnimi partnerji in malodane tudi s prijatelji. Skratka, splet je postal alfa in omega našega življenja, brez katerega se ne bi več znašli v sodobni digitalizirani družbi.
In ravno zaradi tega je digitalni marketing postal nuja sodobnega poslovnega sveta in hkrati ena najbolj perspektivnih zaposlitvenih možnosti za mlade.
Digitalni marketing in splet
Digitalni marketing podjetja izvajajo preko platform in orodij, kot so Google oglaševanje (največje iskalno omrežje), Facebook oglaševanje (največje socialno omrežje), Linkedin oglaševanje (največje poslovno omrežje), Instagram, e-poštni marketing, spletne strani …
Najbolj donosno je e-oglaševanje, kjer je začetni vložek potreben za oblikovanje baze kupcev, ki pa jo lahko najbolj uspešno tvorimo z uporabo Google Adwords in Facebook oglaševanjem.
Digitalni marketing uporablja enega ali več digitalnih kanalov, s čimer se poveča prepoznavnost ponudnika/podjetja in ta pridobi nove kupce.
Pojmi, povezani z digitalnim marketingom
SEO – optimizacija spletnih strani, s katero se pridobivajo obiskovalci s pomočjo doseganja visokih mest spletnih strani na iskalnikih.
Vsebinski marketing – ustvarjanje vsebine spletne strani in njena promocija za boljšo prepoznavnost blagovne znamke.
SMM – (Social Meda Marketing) je marketing na družabnih omrežjih in pomeni oglaševanje na raznih socialnih omrežjih, med katerimi je najbolj učinkovito oglaševanje na Facebooku.
SEM – (Search Engine marketing) je oglaševanje na iskalnikih, kot je npr. Google.
CTR – (Click-through rate) je stopnja klikanosti oziroma razmerje, ki pove, kako pogosto uporabniki, ki vidijo vaš oglas, nanj tudi kliknejo.
CR – stopnja konverzije pove, kako uspešna je vaša prodaja (primer – če vaš izdelek, ki je imel 100 obiskovalcev, dejansko kupi 5 oseb, je vaša stopnja konverzije 5 %).
PPO – povprečna pozicija oglasa na iskalniku. Če se vaš oglas večinoma pojavlja na prvem mestu na iskalniku in le tu pa tam zdrsne na drugo mesto, je vaš PPO 1,5.
Re-marketing – ponovno oglaševanje ali remarketing pomeni, da obiskovalcem vaše spletne strani sledimo z oglasi in jim vašo ponudbo prikazujemo tudi, ko je ne iščejo aktivno.
CPC – cena na klik je znesek , ki ga morate plačati, ko obiskovalec klikne na vaš oglas. Odvisna je od ranga, v katerega Googlov algoritem razvrsti vaš oglas.
Spletna stran – Osnova digitalnega marketinga je spletna stran, ki je orodje za komunikacijo z javnostmi. Dobra spletna stran mora biti prijazna do uporabnikov, hitra, pregledna in uporabna, narejena v tehnologiji, ki je primerna za mobilnike, skladna pa mora biti tudi z zahtevami iskalnikov. Za dobro trženje je potrebno spletno stran analizirati in optimizirati in jo tako prilagoditi oziroma spremeniti tako, da bo dosegala najboljše rezultate.
Dober digitalni marketing zahteva visoko stopnjo znanja, predvsem pa veliko izkušenj. Glede na to, da se na področju digitalizacije, spleta in sodobnih tehnologij razvoj nadaljuje in se pojavljajo nove in nove rešitve, je za pričakovati, da se bo tudi digitalni marketing v bodoče še razvijal.
Ekipa spletnega partnerja. V našem podjetju imamo zaposlene strokovnjake z najrazličnejših področij digitalnega marketinga, ki se vsakodnevno trudijo pripravljati poučne in uporabne vsebine, ki vam bodo pomagale do uspeha na spletu.